• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOTEKNIKK

Videvox: Mange kinoer trenger ikke omfattende serviceavtaler

Mats Klevjer er salgs- og partneransvarlig hos Videvox Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Videvox: Mange kinoer trenger ikke omfattende serviceavtaler
John Berge
27. juni 2016

Videvox’ tilbud på serviceavtale – Service Level Agreement (SLA) – er utelukkende fokusert på små og mellomstore kinoer.

– Jeg er overbevist om at kinoer som i dag har en til to saler og få filmvisninger i uken ikke har behov for 24/7 proaktiv overvåkning og/eller utrykking, sier Mats Klevjer, salgs- og partneransvarlig hos Videvox Norge AS til KINOMAGASINET.

– Slike tjenester koster ofte mye fordi man må ha dedikert personell tilgjengelig til en hver tid. Vi mener at et tjenestenivå som dekker monitorering, kontaktpunkt for support med remote tilgang til omfattet utstyr og derav også mulighet for remote feilsøking og -retting holder for de fleste. Vi tilbyr åpenbart nødvendige software- og firmwareoppgradering som en del av pakken, samt håndtering av garantisaker, sier Klevjer videre.

Videvox’ mann påstår at hovedkonkurrenten, Unique Cinema Systems (UCS), ikke tilbyr essensielle ting utover Videvox-tilbudet.

UCS har per i dag alle NOC-avtalene etter at de vant anbudsrunden i 2014. Men nå vil kinoene stå fritt til å velge leverandør.

– Det er ikke mye ekstra de får hos UCS slik jeg ser det, hevder Klevjer.

Mens Videvox har levert en sjusiders avtaleforslag til kinoene, har UCS på sin side 32 sider med tilbud og dokumentasjon, på sitt tilbud.

– Hvorfor retter dere kun mot de små og mellomstore?

– Bakgrunnen for det er at vi ønsker å tilby markedet en mer behovstilpasset løsning.

Etter det KINOMAGASINET kjenner anser Videvox det slik at de store kinoene/kjedene vil velge en annen leverandør med et allerede stort apparat for NOC-tjenester.

Etter at Videvox tapte forrige anbudsrunde og i april 2014 gikk ut av NOC-market har Videvox ikke en slik tjenestemulighet i Norge.

Mats Klevjer mener videre at UCS tar feil når de i sitt anbud sier de er de eneste som kan tilby direkte uforstyrret videreføring av f.eks reklamedistribusjon og MovieTransit.

– UCS vil fortsatt være leverandøren av disse tjenesten, samt i stor grad TMS, men ingen som velger oss skal få noen problemer med å videreføre disse løsningen levert av UCS. Videvox skal i hvert fall ikke gjøre noe som hindrer fortsatt leveranse, sier Klevjer.

Salgs- og partneransvarlig i Videvox peker ellers på at deres tilbud på et betraktelig lavere kostnadsmessig nivå enn UCS sitt, fra lite 750,- eks. mva per måned.

– Det er klart at prisen gjenspeiler at det er en mindre omfattende tjeneste, men som sagt mener jeg at vi leverer et produkt som dekker behovet til svært mange.

UCS’ pristilbud per sal er fra 1.249 til 1.999 kroner per sal per måned (tre servicenivåer), mens Kino & AV Teknikks tilbud er på 1.350 og 1.850 kroner per sal (to servicenivåer).

Mer om UCS og Kino & AV Teknikks tilbud i egne artikler.

Marius Christiansen er daglig leder i Videvox Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET. ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOTEKNIKK
27. juni 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • NOC/SLA: Tre kjemper om kinoenes gunst 27.06.2016
  • Når NOC ikke er nok 06.06.2016
  • Videvox klager på NOC-anbudsrunden 20.12.2013
  • Unique Cinema Systems vant NOC-runden 05.12.2013
  • Klart for anbudsrunde for NOC-tjenester 02.09.2013

Siste saker fra KINOTEKNIKK

Danskene får verdens andre moderne THX-kino

John Berge8. april 2021
Les mer

Hvordan bygge kinosaler, ifølge Rolv Gjestland

John Berge5. september 2020
Les mer

Elverum kulturhus går for Dolby Atmos i begge kinosalene

John Berge27. november 2019
Les mer

Bergen kino lanserer D-BOX

John Berge9. september 2019
Les mer

Alcons med ny «immersive sound»-høyttaler

John Berge2. mai 2019
Les mer

Både Sony og Cinionic med nye PLF-format

John Berge4. april 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ant-Man and the Wasp: Quantumania
    ANMELDELSE22. februar 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

NOC/SLA: Tre kjemper om kinoenes gunst
UCS: «Vi har mer å bidra med»