
Fra 21. juli til 13. september var Verdensteatret på Rjukan uten internettforbindelse med Unique Digital Nordic.
Dermed fungerte ikke Movie Transit-leveringen og den vesle kinoen kinoen – som i 2017 solgte 14.507 kinobilletter – fikk ikke lastet ned filmer, trailere eller reklamefilmer.
I mellomperioden har Unique sendt filmene via Posten på harddisk, slik at alle kinoforestillinger har forløpt som normalt.
«Det er noe utfordrende fordi samarbeidet ikke har vært helt på,» uttaler Robert Andresen Jenbergsen til lokalavisen Rjukan Avisa.
Han er kulturkonsulent hos Rjukanhuset og kinosjef for Verdensteatret Rjukan kino.

Robert Andresen Jenbergsen er kulturkonsulent i Tinn kommune. Foto: Tinn kommune.
Jostein Dullum og Arnt Olsen er to av kinomaskinistene på huset.
De opplyser til lokalavisen at de ikke har klart å få nettforbindelsen i gang igjen, og Olsen sier til Rjukan Arbeiderblad at han «synes det er utrolig at det skal ta så lang tid å få løst problemet.»
– Jeg har følt på at Unique ikke har tatt denne feilmeldingen seriøst fra starten av. Det tok lang tid før det begynte å skje noe. Men denne siste uken har det vært mye aktivitet fra Unique, og vi er lovt at problemene skal løses. Og nå i dag (13. september. Red. anm.) er vi oppe og går. Trond Drageland hos Unique har jobbet hardt for å løse problemet den siste tiden. Jeg er veldig fornøyd med at de endelig har hjulpet oss, sier Robert Andresen Jenbergsen til KINOMAGASINET.
I de nesten sju ukene uten nettforbindelse har Unique sendt nye regninger på en løpende NOC-avtale som kinoen har.
– Jeg synes det er litt hårreisende å få samme faktura som normalt når ting ikke er normalt. Her ønsker jeg å be om kompensasjon.

Oppslaget i lokalavisen Rjukan Arbeiderblad.
Unique Digital Nordic legger seg flate etter hendelsene.
Les her om hva Unique Digital Nordic sier til det som har skjedd Verdensteatret Rjukan kino.
Facebook
RSS