
Markedslederen innenfor kinofilmer, Nordisk Film Distribusjon, trenger ny markedssjef.
Vegard Urke har jobbet for selskapet de siste årene. Han er en av flere markedssjefer.
Han har vært markedsansvarlig for fire av de mest sette norske filmene i moderne tid, bla. Kon-Tiki, Solan og Ludvig-filmene og nå sist Den 12. mann.
Arbeidsoppgavene består av lanseringer fra A-Å. Det vil lanseringsstrategier, posisjoneringg av filmer, budsjettering, mediestrategier, utvikling av materiell, innhold og konseptutvikling, samt koordinering med produsenter, medier, kommersielle samarbeidspartnere, kinoer og PR- og mediebyrå.
Før han jobbet i Nordisk Film Distribusjon var han medierådgiver hos Vizeum i tre år, samt han har bakgrunn som seniorrådgiver hos Carat Media og JCDeacaux.
Urke er utdannet ved Norges markedshøyskole og University of Victoria i Canada.

Markedssjef Vegard Urke i Nordisk Film Distribusjon. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Her er utdrag av stillingsannonsen:
Vil du jobbe med markedsføring og promotering av Nordens og verdens beste filmer? Nordens største filmdistributør søker en operativ, strategisk smart og sosialt sterk markedssjef til sitt Oslo-team.
Nordisk Film distribusjon søker en ambisiøs og kreativ markedssjef til vår markedsavdeling. Vi er den største distributøren av norske filmer og vi har avtale med Hollywood-studiene Lionsgate og Dreamworks hvor vår oppgave er å markedsføre deres satsninger i det norske markedet.
Vi ser etter en markedssjef som vil få det overordnede lanseringsansvaret for utvalgte filmer i vår portefølje. Dette innebærer blant annet utarbeidelse av lanseringsstrategi, posisjonering, jobbe frem kreative promoteringskonsepter, lage aktivitets- og markedsplaner, lede og holde i byråkontakter og budsjettoppfølging.
Facebook
RSS