
Teknologigiganten Apple gir fullt fokus på kinoene som prioritert visningsarena.
Alle de nye store Apple TV+ filmene skal få premiere på kino før de havner på strømmetjenesten, skriver Bloomberg.
Apple planlegger å bruke én milliard dollar årlig på nye filmer.
De har fra før av satset mest på serier, men nå blir også spillefilmer et nytt fokusområde.
Apple TV+ har tilbydd en håndfull filmer som har hatt premiere direkte på strømmetjenesten. Disse har vært stort sett innkjøpte fra andre studioer.
Det er imidlertid i ferd med å endre seg, hvis man skal tro Bloombergs kilder.
Alt er en del av en ambisiøs innsats for å heve Apple TV+ sin profil i Hollywood og ikke minst tiltrekke seg abonnenter på strømmetjenesten, skriver Bloomberg.
Det sies også at Apple tror at en stor kinofilmlansering gir gode bi-effekter i nettopp så henseende.

En scene fra Killers of the Flower Moon.
Blant filmene dette vil gjelde er blant annet Martin Scorseses Killers of the Flower Moon (med planlagt kinolansering 20.10.2023), Ridley Scotts drama Napoleon og spionthrilleren Argylle.
Apple skal minst lansere én film pr. måned, angivelig «for å tilfredsstille kinogjengere og utmanøvrere konkurrenter når det gjelder prosjekter», og de lover minst fire ukers kinovindu.
Facebook
RSS