• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

UIP klar for Fifty Shades of Grey-lansering

Markedssjef Bentine Lassen i United International Pictures. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
UIP klar for Fifty Shades of Grey-lansering
John Berge
11. februar 2015

– Vi har aldri opplevd en sånn forhåndsinteresse for en film, verken blant publikum eller presse.

Det forteller markedssjef Bentine Lassen hos den norske distributøren, United International Pictures (UIP), som lanserer filmen på kino på vegne av Universal Pictures.

– Fansen er ekstremt dedikterte. Alt som legges ut på sosiale medier deles videre, forteller Lassen.

174 kinoer landet over setter opp filmen til premieren fredag 13. februar 2015.

– Vi har gledet oss til dette lenge. Det er sjelden man får jobbe med filmatisering av en bok som har fått så mye oppmerksomhet. Det hele har overgått forventningene. Det virker ikke som det finnes et menneske som ikke vet at filmen kommer nå!

– Har dere justert forventningene rundt besøket?

– Vi har ikke gjort store justeringer på besøksmålet. Men det er vanskelig å gjette hvor stort det faktisk blir, selv om man får en idé av forhåndssalget. Vi er veldig usikre på hvor det ender, men vi gleder oss!

– Vi tror filmen blir en av våre største i 2015, men vi har også Furious 7, Minions, Jurassic World og Mission: Impossible som vi alle tror blir store.

– Markedsføringen?

– Det er en relativt stor kampanje. Vi kjører TV/utendørs/online. Vi får veldig mye hjelp av pressen, og så er det en del internasjonale partnere med annonsering, Opi neglelakk blant annet. Og Kondomeriet har lisensen på sexlektøyet.

Bentine Lassen skryter av kinobransjen.

– Kinosjefene er utrolig engasjerte og mange gjør premiereevents. Det setter vi selvfølgelig kjempepris på. Det er tydelig at filmen engasjerer.

UIPs markedssjef tror Fifty Shades of Grey vil «tilfredstille publikum».

– Nå gleder vi veldig til at folk endelig skal se filmen. Dette blir veldig moro!

PS! Gyldendal Forlag opplyser overfor KM at de tre bøkene er solgt i hele 500.000 eksemplarer i Norge. En ny pocket, relansert med filmens omslag, er ikke medregnet i disse tallene.

Les våre andre saker om lanseringen ved å følge lenkene nedenfor.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
11. februar 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Tripper foran Fifty Shades of Grey 11.02.2015
  • Stor interesse for Fifty Shades of Grey 05.02.2015
  • Vil demonstrere mot Fifty Shades of Grey 11.02.2015

Siste saker fra FILMLANSERING

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer

Tommys voldsnatt

Iver Neset1. desember 2022
Les mer

Varsler tidenes mest omfattende opplegg for skolekino-visninger

John Berge28. november 2022
Les mer

Dette sier anmelderne om Vikingulven

John Berge18. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Trailer: Evil Dead Rise
    TRAILER5. januar 2023
  • Anmeldelse: La elva leve
    ANMELDELSE16. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Tripper foran Fifty Shades of Grey
Slik blir den norske filmvåren 2015