• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Tror Mamma Mia! Here We Go Again kan nå 700.000 besøkende

I Oslo la Nordisk Film Kino opp til mange forestillinger av Mamma Mia! Here We Go Again på premieredagen fredag 20. juli 2018.
Tror Mamma Mia! Here We Go Again kan nå 700.000 besøkende
John Berge
18. juli 2018

Mamma Mia! Here We Go Again

Norgespremiere: 20.07.2018
Regissør: Al Parker
Distributør: UIP

For ti år siden ble Mamma Mia! en av tidenes største suksesser på norske kinoer. Kan suksessen med over 1,1 millioner besøkende gjentas i 2018?

Et slikt enormt besøkstall er neppe oppnåelig på nytt, mener bransjefolk KINOMAGASINET har snakket med.

En annen faktor er hetebølgen som har rammet deler av Norge denne sommeren, som har gjort at kinobesøket ikke er all verden.

Men at toeren kan gi gode og svært solide besøkstall likevel, er alle enige om.

Alt tyder på at Mamma Mia! Here We Go Again blir én av de største publikumssuksessene på kino i 2018. Filmen treffer bredt og en slik «feelgood»-film passer perfekt på sløve sommerdager.

– Jeg tror absolutt Mamma Mia! Here We Go Again kan nå 700.000 kinobesøk på landsbasis, kanskje også mer hvis både anmeldere og værgudene er med oss, sier Kim Skarning Andersen, som er kinodirektør i KinoSør AS.

– Jeg håper og tror det er en film som vil gå lenge på kino og trekke både unge og gamle til kinosalene.

Kinosjef Kim Skarning Andersen i KinoSør AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Programdirektør Christin Berg i Nordisk Film Kino-kjeden sier det er klart de har store forventninger til Mamma Mia! Here We Go Again, noe også resten av Norges befolkning har.

– Er det én film de skal se, så er det denne, mener Berg.

– Dette er en film som samler familien, og som vi tenker mange vil ønske å se i ferien når de har blitt lei av å bade og sole seg. Om den når et like høyt besøk som den første skal godt gjøres, men jeg er overbevist om at vi får se nydelige tall på denne oppfølgeren også. Her vil folk gå smilende ut av kinosalen.

– Hvordan er forhåndssalget?

– Forhåndssalget er også helt fint, da vi har flere utsolgte festforestillinger. Nå har vi sluppet resten av billettene også, og det er ingen tvil om at filmen vil overta kinolerretene denne helgen.

Programdirektør Christin Berg i Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Både KinoSør- og Nordisk Film Kino-direktørene medgir at sommeren 2018 har vært utfordrende for kinoene:

– Sommerbesøket så langt har lidd under VM og strålende sommervær, så både vi og bøndene tenker at det er på tide med litt regn! sier Berg.

– Det er ikke noe tvil om at det ekstreme finværet, kombinert med fotball-VM, har lagt en kraftig demper på kinobesøket, så langt, sier Kim Skarning Andersen.

– Jeg håper imidlertid besøket tar seg opp, med både Mamma Mia! Here We Go Again og Mission: Impossible – Fallout på kino i de kommende ukene. I tillegg vet vi at det blir én av de sterkeste filmhøstene på lenge, med mange norske premierefilmer, som vil bidra til et godt besøk ut året.

For ti år siden ble første Mamma Mia!-film en supersuksess, med 1.114.168 solgte kinobilletter i Norge. Den hadde torsdagspremiere 10. juli 2008. Da ble den sett av 86.752 frem til søndagen.

I omsetning tilsvarer det den nest høyeste totalsalget noensinne, etter Max Manus. Så det er den mest innbringende utenlandske filmen noensinne. I besøk ligger den som nummer tre, bak Titanic og Max Manus.

Abba går aldri av moten. Blir det ny Abba-feber sommeren 2018?

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
18. juli 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Nyhetsmiks: Mamma Mia 2, Terminator 5 og Clint Eastwood tilbake 22.05.2017
  • Abba går aldri av moten. Blir det ny Abba-feber sommeren 2018? 16.07.2018

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • De beste filmene med innslag av casino og pengespill
    FILMHISTORIKK29. desember 2022
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

ODEON Oslo viser Skjelvet i IMAX-salen
Hollywoods største gigant er blitt enda større med oppkjøpet av filmstudioet Fox