• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Tre firma om kinofremtiden

DX, Location og Flavo: (fra venstre): Tore Martin Hansen (DX/Dialog eXe), Christian Heger, Lars Rundegreen og Oddvar Engan (Location) og Tommy Wikmark og Bjørnar Hoem (Flavo). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Tre firma om kinofremtiden
John Berge
18. august 2015

HAUGESUND: DX, Location og Flavo samlet kinosjefene til en kjapp oppdatering på hva de fokuserer på utover høsten 2015.

Det skjedde under Den norske filmfestivalen 2015 tirsdag 18. august.

Markedssjef Christian Heger i Location startet kalaset med å fortelle om kioskkjedens nye intranett, hvor franchisetakerne kan finne oppdaterte sortimentslister, kampanjeplaner, lenker til nettbutikken, plakatmateriell m.v.

Den nye nettbutikken ble også presentert. Den har ulike kategorier som trykksaker, kinogodt, uniformer, prising, bursdag, bukker/rammer, diverse og avfallsbeholdere. Og Heger oppfordret til innspill på varer de bør føre. «Rød løper!» lød det fra salen.

Location presenterte også sin nye driftsjef, Lars Rundegreen (48), fra Trondheim. (Les en egen sak om han snart på KM.)

Dialog eXe/DX-gründer Tore Martin Hansen tok så ordet og fortalte at selskapet nådde en milepæl sist fredag. Da gikk de i gang med betaversjonen av den nye POS-løsningen hos Fram Kino i Bodø. Dette har gått over all forventning.

Hansen har også sett nærmere på om forhåndsalg av kinobilletter medfører at kundene ikke kjøper godteri på kinoen eller om de gjør det. Undersøkelsen tyder på at høyt nettsalg gir høyere kioskomsetning.

Under Ticketing Technology Conference i London de siste par årene har dette vært et eget tema. Om en kunde kjøper billettene til hendelsen i forkant, oppleves det som et «nytt budsjett» når man er på hendelsen. Dermed selges det mer merchandise og mat, drikke etc. på selve arrangementet, viser erfaringene fra utlandet.

En idé her er også hvorvidt man kan forhåndsselge godteri i det man selger selve billetten på nett. Dette er noe neste foredragsholder, Flavo, stilte seg positiv til å teste ut.

Adm. direktør Tommy Wikmark startet med å fortelle at årets filmfestival var hans 17. i rekken. Flavo-sjefen fokuserte mye på trendene innenfor kiosk og dagligvare, hvor det viser seg at kioskene totalt sett går ned i omsetning, mens dagligvare – og da med lavpriskjedene – øker. Den eneste kioskjeden som øker er Narvesen.

Wikmarks egen «spion» er Bjørnar Hoem, Key Account, og med erfaring fra nettopp Narvesen. Hoem kunne fortelle at Narvesen fokuserer på drikkevarer, bakervarer, pølser, kaffe og mellommåltid.

– Prøv nyhetene vi kommer med og skill dere ut fra kiosken på hjørnet, oppfordret Hoem, mens Wikmark nevnte suksessen Millions.

– MIX og Narvesen vil selge dette, men vi har sagt nei. Det skal være hos kinoene, eksklusivt, slo han fast.

Nytt fra Flavo er nå at man oppfordrer kinoene til å gå bort fra å tilby kundene gratis popcornkrydder, til å selge det i små pakninger á 10 kroner stykket: Kernel Season’s Pocorn Seasoning.

– Selg krydder og tjen penger! sa Hoem, og la samtidig ut om hvor viktig det hele tiden er å tenke mersalg.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. august 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Nå eier Sundlings hele Flavo 22.12.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013
  • Ny avtale mellom Location og SF 25.06.2015
  • Location med nettbutikk 12.03.2015
  • Location forbedrer kundeopplevelsen 04.12.2014
  • Oddvar Engan skal lede Location videre 25.08.2014
  • Oslo Kino bryter med Location 24.05.2014
  • Location: 20 millioner i utbytte siste tre år 09.11.2013
  • Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt» 08.10.2013
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

MDN og CAPA samler reklamebransjen
Stor interesse for Videvox’ minimesse