• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Tre firma om kinofremtiden

DX, Location og Flavo: (fra venstre): Tore Martin Hansen (DX/Dialog eXe), Christian Heger, Lars Rundegreen og Oddvar Engan (Location) og Tommy Wikmark og Bjørnar Hoem (Flavo). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Tre firma om kinofremtiden
John Berge
John Berge
18. august 2015

HAUGESUND: DX, Location og Flavo samlet kinosjefene til en kjapp oppdatering på hva de fokuserer på utover høsten 2015.

Det skjedde under Den norske filmfestivalen 2015 tirsdag 18. august.

Markedssjef Christian Heger i Location startet kalaset med å fortelle om kioskkjedens nye intranett, hvor franchisetakerne kan finne oppdaterte sortimentslister, kampanjeplaner, lenker til nettbutikken, plakatmateriell m.v.

Den nye nettbutikken ble også presentert. Den har ulike kategorier som trykksaker, kinogodt, uniformer, prising, bursdag, bukker/rammer, diverse og avfallsbeholdere. Og Heger oppfordret til innspill på varer de bør føre. «Rød løper!» lød det fra salen.

Location presenterte også sin nye driftsjef, Lars Rundegreen (48), fra Trondheim. (Les en egen sak om han snart på KM.)

Dialog eXe/DX-gründer Tore Martin Hansen tok så ordet og fortalte at selskapet nådde en milepæl sist fredag. Da gikk de i gang med betaversjonen av den nye POS-løsningen hos Fram Kino i Bodø. Dette har gått over all forventning.

Hansen har også sett nærmere på om forhåndsalg av kinobilletter medfører at kundene ikke kjøper godteri på kinoen eller om de gjør det. Undersøkelsen tyder på at høyt nettsalg gir høyere kioskomsetning.

Under Ticketing Technology Conference i London de siste par årene har dette vært et eget tema. Om en kunde kjøper billettene til hendelsen i forkant, oppleves det som et «nytt budsjett» når man er på hendelsen. Dermed selges det mer merchandise og mat, drikke etc. på selve arrangementet, viser erfaringene fra utlandet.

En idé her er også hvorvidt man kan forhåndsselge godteri i det man selger selve billetten på nett. Dette er noe neste foredragsholder, Flavo, stilte seg positiv til å teste ut.

Adm. direktør Tommy Wikmark startet med å fortelle at årets filmfestival var hans 17. i rekken. Flavo-sjefen fokuserte mye på trendene innenfor kiosk og dagligvare, hvor det viser seg at kioskene totalt sett går ned i omsetning, mens dagligvare – og da med lavpriskjedene – øker. Den eneste kioskjeden som øker er Narvesen.

Wikmarks egen «spion» er Bjørnar Hoem, Key Account, og med erfaring fra nettopp Narvesen. Hoem kunne fortelle at Narvesen fokuserer på drikkevarer, bakervarer, pølser, kaffe og mellommåltid.

– Prøv nyhetene vi kommer med og skill dere ut fra kiosken på hjørnet, oppfordret Hoem, mens Wikmark nevnte suksessen Millions.

– MIX og Narvesen vil selge dette, men vi har sagt nei. Det skal være hos kinoene, eksklusivt, slo han fast.

Nytt fra Flavo er nå at man oppfordrer kinoene til å gå bort fra å tilby kundene gratis popcornkrydder, til å selge det i små pakninger á 10 kroner stykket: Kernel Season’s Pocorn Seasoning.

– Selg krydder og tjen penger! sa Hoem, og la samtidig ut om hvor viktig det hele tiden er å tenke mersalg.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. august 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Nå eier Sundlings hele Flavo 22.12.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013
  • Ny avtale mellom Location og SF 25.06.2015
  • Location med nettbutikk 12.03.2015
  • Location forbedrer kundeopplevelsen 04.12.2014
  • Oddvar Engan skal lede Location videre 25.08.2014
  • Oslo Kino bryter med Location 24.05.2014
  • Location: 20 millioner i utbytte siste tre år 09.11.2013
  • Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt» 08.10.2013
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

MDN og CAPA samler reklamebransjen
Stor interesse for Videvox’ minimesse