
Med Brett Gelman (Mad Men og Curb Your Enthusiasm) og den norske komikeren Amir Asgharnejad i hovedrollene, utforsker regissør Kristoffer Borgli mediamanipulasjon og moderne markedsføring i sin spillefilmdebut DRIB.
Filmen har norgespremiere 12. mai 2017, med distribusjon av Nordisk Film Distribusjon, mens produksjonselskapet Bacon Osl. står bak markedsføringen.
Nå er traileren her.

Stillbilde fra DRIB.
I 2014 ble komiker og hovedrolleinnehaver Amir Asgharnejad kjent over natten etter å ha provosert på seg fremmede i Oslos gater til slagsmål. Millioner av mennesker så videoer av ham hvor han endte opp mørbanket- og hendelsen endte opp med å inspirere en stor viral markedsføringskampanje for en velkjent energidrikk. Et ledende reklamebyrå inviterte ham til Los Angeles for å være kampanjens ansikt, men ingenting gikk som forventet.
«For reklamebyrået var dette en kampanje verdt millioner, men for Amir var dette en storslått spøk. Dette har vi rekonstruert, hvor vi blant annet har fått med også geniale Brett Gelman, som ikke alltid var like begeistret for påfunnene til Amir,» forteller Borgli.
Filmen har blitt vist på festivalene South By Southwest i Austin, Texas og CPH:DOX i København, hvor det på førstnevnte festival måtte settes opp ekstra visning pga. stor popularitet. DRIB har også allerede skapt mange overskrifter i internasjonal presse, blant annet annet i Screen Daily som skriver: «DRIB tar sikte på ”fake news” og kunne ikke vært mer aktuell!»
DRIB — norsk trailer from DRIB on Vimeo.
Kristoffer Borgli (1985) har markert seg som filmskaper med flere kortfilmer, bl.a. Whateverest som vant en dokumentarpris som måtte leveres tilbake da det viste seg at filmen var oppdiktet. DRIB er hans spillefilmdebut.
Amir Amadeus Asgharnejad (1985) er utdannet billedkunstner ved statens kunstakademi og jobber med stand-up komedie. Han er med i performancegruppen That Purple Stuff og kunst- og humorkollektivene Power Monsters og Laugh. Han har lagd TV-seriene Tekon Bekon og Uaktuelt med Amir og Odin.

Bilde fra DRIB.
Basert på en pressemelding.
Facebook
RSS