• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Tine konkurrerer om årets beste kinoreklamefilm i 2017

Sølvfilm nummer 4 i 2017: Vinnerfilmen til Tine og Norvegia – «Fisketur».
Tine konkurrerer om årets beste kinoreklamefilm i 2017
admin
admin
18. januar 2018

Tines reklamefilmen «Fisketur» for Norvegia er utropt til siste 2017-finalist i kåringen av årets beste kinoreklamefilm.

Tidligere er Norwegian, Statens Vegvesen og Forsvaret kvartalsvinnere i 2017, og Tine fikk nå æren av å være den fjerde finalisten når det man kaller Gullfilmen 2018 skal kåres tidlig i februar 2018.

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame står bak Gullfilmen-kåringen, som de nå har holdt på med siden 2015. Da vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen. I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

Seks filmer var med i finalekampen om den fjerde Sølvfilmen i 2017.

Det var filmen «The Chase» fra Evergood/Joh. Johannson Kaffe AS med reklamebyrået Naug & Venner AS med Silje Fjeld (tekst), Thorbjørn Naug (AD), Roy Erik Hansen (konsulent) og Lasse Breivold (prosjektleder). Produksjonsbyrået var Assembly Films, New York med produsent Gabrielle Lasting og regissør Jorn Haagen.

Filmen «Hard knock life» fra Tine Melk ble også vurdert av juryen. Reklamebyrået var TRY med Bacon OSL som produksjonsbyrå. Produsent bak filmen var Ola Narum Berg og Martin Werner (regissør).

Luftforsvarets flygeskole var representert med sin film fra reklamebyrået TRY med Caroline Ekrem og Sara Hødnebø, med Motion Blur som produksjonsbyrå. Produsenter var Espen Horn og Tor Kristian Liseth. Regissør av filmen var Kavar Singh og prosjektleder fra Forsvaret var Stine Barclay Gaasland.

Gilde stilte med filmen «God jul fra den norske bonden», også den fra reklamebyrået TRY. Her var Motion Blur produksjonsbyrå, med Espen Horn som produsent og Harald Zwart som regissør.

Telias reklamefilm «Hvilken musikk liker du egentlig?» var også med i den fjerde finalen i 2017. Reklamebyrået var NORD DDB, mens Bacon var produksjonsbyrået, med Ola Narum Berg som produsent og Christian Holm-Glad som regissør.

Sølvfilm nummer 4 i 2017: Vinnerfilmen til Tine og Norvegia – «Fisketur».

Men ingen kunne tukte Norvegia med filmen «Fisketur» i den fjerde Sølvfilmen 2017. Reklamebyrået TRY sto bak, med Atlas som produksjonsbyrå. Produsent var Kristian Kjelman og Kavar Singh var regissøren bak filmen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Tine og Norvegia i fjerde kvartal 2017:

«Nok en strålende film fra Tine – og det begynner å bli mange av dem. Denne gangen er det Norvegia som imponerer fra A til Å, for ikke å si fra generasjon til generasjon. Filmen er behagelig og formidler historie. Den er fin. Den er lun. Og den er severdig med sterk musikk i bakgrunnen. Dette er reklame som Norvegia virkelig treffer med. Ja, dette er en historie som mange fedre og sønner kan kjenne seg igjen i. Og det er en viss fare for at mange må tørke en tåre i kinosalen. Imponerende fra Tine og Norvegia».

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen fra fjerde kvartal 2017.

– Strålende film! Tine kommer med den ene gode filmen etter den andre. Fin og harmonisk film med historie og tradisjoner. En film man virkelig kan bli glad i – og en film som passer svært så godt i kinosalen, sier Ronny Lieblein.

Markedskoordinator i CAPA, Agnes-Maarja Tero, sier følgende om vinnerfilmen fra Tine og Norvegia.

– Dypt inderlig reklame med et budskap som Norvegia virkelig har truffet med. Her er det nok mange som kan stå i fare for å tørke vekk en tåre eller to i kinosalen, sier Agnes-Maarja Tero.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom sier følgende om den finaleklare filmen for 2017.

– En film som treffer svært så godt – ikke minst i slutten av året hvor jul og nyttår setter i sving følelser rundt familie og tradisjoner. Norvegia-filmen forsterker denne følelsen. Den er behagelig og varm. Og den skaper ikke minst en god stemning. Dette er reklamefilm på øverste hylle, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Agnes-Maarja Tero, markedskoordinator i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjær
nes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere merkevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Vinner-filmen fra Tine og Norvegia:

Tidligere vinnere i 2017:

Norwegian

Statens Vegvesen

Forsvaret

Andre nominerte i fjerde kvartal 2017:

Evergood

TineMelk

Forsvaret

Gilde

Telia

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. januar 2018
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • Sølvfilmpris til reklamefilmen «America – Just Like The Movies» 06.10.2017
  • Holdningskampanjefilm fra Statens Vegvesen ble kåret til «Sølvfilm» 04.07.2017
  • CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil 04.04.2017
  • MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet 10.03.2017
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • CAPA vil tilby kinoapp til alle 03.01.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • CAPAs nye hverdag 11.11.2016
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Skeie starter året med et pang
DX har samlet inn en million kroner til Redningsselskapet