• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Tine konkurrerer om årets beste kinoreklamefilm i 2017

Sølvfilm nummer 4 i 2017: Vinnerfilmen til Tine og Norvegia – «Fisketur».
Tine konkurrerer om årets beste kinoreklamefilm i 2017
admin
18. januar 2018

Tines reklamefilmen «Fisketur» for Norvegia er utropt til siste 2017-finalist i kåringen av årets beste kinoreklamefilm.

Tidligere er Norwegian, Statens Vegvesen og Forsvaret kvartalsvinnere i 2017, og Tine fikk nå æren av å være den fjerde finalisten når det man kaller Gullfilmen 2018 skal kåres tidlig i februar 2018.

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame står bak Gullfilmen-kåringen, som de nå har holdt på med siden 2015. Da vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen. I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

Seks filmer var med i finalekampen om den fjerde Sølvfilmen i 2017.

Det var filmen «The Chase» fra Evergood/Joh. Johannson Kaffe AS med reklamebyrået Naug & Venner AS med Silje Fjeld (tekst), Thorbjørn Naug (AD), Roy Erik Hansen (konsulent) og Lasse Breivold (prosjektleder). Produksjonsbyrået var Assembly Films, New York med produsent Gabrielle Lasting og regissør Jorn Haagen.

Filmen «Hard knock life» fra Tine Melk ble også vurdert av juryen. Reklamebyrået var TRY med Bacon OSL som produksjonsbyrå. Produsent bak filmen var Ola Narum Berg og Martin Werner (regissør).

Luftforsvarets flygeskole var representert med sin film fra reklamebyrået TRY med Caroline Ekrem og Sara Hødnebø, med Motion Blur som produksjonsbyrå. Produsenter var Espen Horn og Tor Kristian Liseth. Regissør av filmen var Kavar Singh og prosjektleder fra Forsvaret var Stine Barclay Gaasland.

Gilde stilte med filmen «God jul fra den norske bonden», også den fra reklamebyrået TRY. Her var Motion Blur produksjonsbyrå, med Espen Horn som produsent og Harald Zwart som regissør.

Telias reklamefilm «Hvilken musikk liker du egentlig?» var også med i den fjerde finalen i 2017. Reklamebyrået var NORD DDB, mens Bacon var produksjonsbyrået, med Ola Narum Berg som produsent og Christian Holm-Glad som regissør.

Sølvfilm nummer 4 i 2017: Vinnerfilmen til Tine og Norvegia – «Fisketur».

Men ingen kunne tukte Norvegia med filmen «Fisketur» i den fjerde Sølvfilmen 2017. Reklamebyrået TRY sto bak, med Atlas som produksjonsbyrå. Produsent var Kristian Kjelman og Kavar Singh var regissøren bak filmen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Tine og Norvegia i fjerde kvartal 2017:

«Nok en strålende film fra Tine – og det begynner å bli mange av dem. Denne gangen er det Norvegia som imponerer fra A til Å, for ikke å si fra generasjon til generasjon. Filmen er behagelig og formidler historie. Den er fin. Den er lun. Og den er severdig med sterk musikk i bakgrunnen. Dette er reklame som Norvegia virkelig treffer med. Ja, dette er en historie som mange fedre og sønner kan kjenne seg igjen i. Og det er en viss fare for at mange må tørke en tåre i kinosalen. Imponerende fra Tine og Norvegia».

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen fra fjerde kvartal 2017.

– Strålende film! Tine kommer med den ene gode filmen etter den andre. Fin og harmonisk film med historie og tradisjoner. En film man virkelig kan bli glad i – og en film som passer svært så godt i kinosalen, sier Ronny Lieblein.

Markedskoordinator i CAPA, Agnes-Maarja Tero, sier følgende om vinnerfilmen fra Tine og Norvegia.

– Dypt inderlig reklame med et budskap som Norvegia virkelig har truffet med. Her er det nok mange som kan stå i fare for å tørke vekk en tåre eller to i kinosalen, sier Agnes-Maarja Tero.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom sier følgende om den finaleklare filmen for 2017.

– En film som treffer svært så godt – ikke minst i slutten av året hvor jul og nyttår setter i sving følelser rundt familie og tradisjoner. Norvegia-filmen forsterker denne følelsen. Den er behagelig og varm. Og den skaper ikke minst en god stemning. Dette er reklamefilm på øverste hylle, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Agnes-Maarja Tero, markedskoordinator i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjær
nes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere merkevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Vinner-filmen fra Tine og Norvegia:

Tidligere vinnere i 2017:

Norwegian

Statens Vegvesen

Forsvaret

Andre nominerte i fjerde kvartal 2017:

Evergood

TineMelk

Forsvaret

Gilde

Telia

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. januar 2018
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • Sølvfilmpris til reklamefilmen «America – Just Like The Movies» 06.10.2017
  • Holdningskampanjefilm fra Statens Vegvesen ble kåret til «Sølvfilm» 04.07.2017
  • CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil 04.04.2017
  • MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet 10.03.2017
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • CAPA vil tilby kinoapp til alle 03.01.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • CAPAs nye hverdag 11.11.2016
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Gulliver er tilbake
    ANMELDELSE7. januar 2023
  • Anmeldelse: Babylon
    ANMELDELSE19. januar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Skeie starter året med et pang
DX har samlet inn en million kroner til Redningsselskapet