• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

The Lollipop Team

Lollipop-gründer Richard Alimenti (midten), og hans kone, Mine (t.v.), og Tommy Wikmark, daglig leder i Flavo (t.h.). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
The Lollipop Team
John Berge
6. april 2014

LAS VEGAS: Tommy Wikmark fra Flavo sto, som eneste nordmann, på stand under årets CinemaCon. Og det ga gode resultater.

Da KINOMAGASINET besøkte Wikmark inne på «concession»-delen av CinemaCon, traff vi ham på standen til Original Gourmet Lollipops.

Der sto han sammen med Lollipop-gründer Richard Alimenti og hans kone, Mine.

– Tommy gjør en meget god jobb i Norge for oss. Målt i antall innbyggere, selger vi mest lollipops av alle steder i Norge, forteller Richard.

Han mener at Tommy og Flavo har banet vei og tror suksessen i Norge vil spre seg til Europa.

– Flavo startet dette markedet for oss i Norge. De har virkelig gjort en god jobb og markedsført det.

Richard Alimenti startet produksjonen for snart femten år siden. Alle lollipopene lages for hånd. Oppmot én million lollipoper selges per uke bare hos Wal-Mart-kjeden i USA.

Men kinomarkedet er upløyd mark for Original Gourmet Food Co. Inc.

I etterkant av messen slo vi av en prat med Tommy Wikmark om hvordan han opplevde messedagene.

– Dette er en helt ny opplevelse for oss å stå på stand med et agentur vi har for europeiske kinoer. Responsen på produktet er meget bra og produsenten kommer til å få mange nye kinokunder over hele verden etter denne messen. Det var en formidabel respons rett og slett.

Wikmark er dog noe skuffet over europeerne. Han mener de var litt reserverte på messen.

– Det var ikke alle – som vi visste var der – som kom innom oss. Men likevel fikk vi nye bekjentskaper. Vi kan nå melde om at vi starter testsalg av Gourmet Lollipops på fem kinoer på Island etter messen i Las Vegas. Vi hadde møte i Las Vegas og to dager etter vi kom hjem til Norge ble vi enige om et testsalg før vi går «all inn». Dette er noe vi gleder oss veldig til! Island og Samfilm er vår første internasjonale kunde. Ikke minst er det moro å se at vi får litt avkastning fra å delta på CinemaCon. Etter responsen i Las Vegas så kommer vi også til å stå på stand under CineEurope i Barcelona i juni med vår gode samarbeidspartner Gourmet Lollipops.

– Fra Flavo, er det noen nye produkt og ting på gang etter messen?

– Vi møter veldig mange av våre eksisterende samarbeidspartnere på slike messer og vi ser alltid på nye produkter og utvikling som vi kan gjøre sammen i Skandinavia når vi møtes. Det er ingen umiddelbare nyheter jeg kan komme med nå, men det er mye spennende på gang.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
6. april 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Danskene valgte MovieTransit
Lager 20-30 nettsider i året