
LAS VEGAS: Tommy Wikmark fra Flavo sto, som eneste nordmann, på stand under årets CinemaCon. Og det ga gode resultater.
Da KINOMAGASINET besøkte Wikmark inne på «concession»-delen av CinemaCon, traff vi ham på standen til Original Gourmet Lollipops.
Der sto han sammen med Lollipop-gründer Richard Alimenti og hans kone, Mine.
– Tommy gjør en meget god jobb i Norge for oss. Målt i antall innbyggere, selger vi mest lollipops av alle steder i Norge, forteller Richard.
Han mener at Tommy og Flavo har banet vei og tror suksessen i Norge vil spre seg til Europa.
– Flavo startet dette markedet for oss i Norge. De har virkelig gjort en god jobb og markedsført det.
Richard Alimenti startet produksjonen for snart femten år siden. Alle lollipopene lages for hånd. Oppmot én million lollipoper selges per uke bare hos Wal-Mart-kjeden i USA.
Men kinomarkedet er upløyd mark for Original Gourmet Food Co. Inc.
I etterkant av messen slo vi av en prat med Tommy Wikmark om hvordan han opplevde messedagene.
– Dette er en helt ny opplevelse for oss å stå på stand med et agentur vi har for europeiske kinoer. Responsen på produktet er meget bra og produsenten kommer til å få mange nye kinokunder over hele verden etter denne messen. Det var en formidabel respons rett og slett.
Wikmark er dog noe skuffet over europeerne. Han mener de var litt reserverte på messen.
– Det var ikke alle – som vi visste var der – som kom innom oss. Men likevel fikk vi nye bekjentskaper. Vi kan nå melde om at vi starter testsalg av Gourmet Lollipops på fem kinoer på Island etter messen i Las Vegas. Vi hadde møte i Las Vegas og to dager etter vi kom hjem til Norge ble vi enige om et testsalg før vi går «all inn». Dette er noe vi gleder oss veldig til! Island og Samfilm er vår første internasjonale kunde. Ikke minst er det moro å se at vi får litt avkastning fra å delta på CinemaCon. Etter responsen i Las Vegas så kommer vi også til å stå på stand under CineEurope i Barcelona i juni med vår gode samarbeidspartner Gourmet Lollipops.
– Fra Flavo, er det noen nye produkt og ting på gang etter messen?
– Vi møter veldig mange av våre eksisterende samarbeidspartnere på slike messer og vi ser alltid på nye produkter og utvikling som vi kan gjøre sammen i Skandinavia når vi møtes. Det er ingen umiddelbare nyheter jeg kan komme med nå, men det er mye spennende på gang.
Facebook
RSS