
Kundene hos Bryne og Lyngdal kino er «forsøkskaniner».
– Folk blir mer og mer vant til å skanne varene sine selv, men mange folk kvier seg for å gå dit. Men når først noen bruker det, er terskelen lavere, sier Martin Berg, daglig leder i DX.
DX-sjefen sier at billettleverandøren prøver å se på brukeropplevelsen totalt.
– Hva kan vi gjøre for å bidra til publikumsopplevelsen, og hjelpe kinoene og kulturhusene til å optimalisere og forbedre «kundereisen».

Martin Berg, daglig leder i DX. Foto: John Berge. ©
Erlend Serigstad, hos nye Bryne kino, har to kassepunkt for selvbetjening.
– Dette er jo ganske vanlig på kiosker og i dagligvarebutikker. Det finnes i Sparbutikken hvor jeg handler og den nye Biltema her på Bryne, forteller Serigstad, som åpnet nytt kinosenter 4. oktober 2018.
– Jeg synes selv det er veldig praktisk når jeg er i butikken. føles som det går raskere.
– Vi prøver det for å gjøre det mer behagelig for kundene og få en mer effektivt køen og betjene publikum raskere. Jeg tror dette er enklere teknologi å ta i bruk nå – siden det blir mer og mer vanlig.
En annen ting som Bryne nå tester er å selge varer under billettbestillingsprosessen via nettet.
– Vi har forhåndssalg fra baren til forestillinger i luksusalen. Det har fungert bra og det blir brukt. Vi vurderer også kioskvarer i dette produktet, men må finne ut hvordan vi løser det praktiske med utlevering av varene, før vi innfører et slikt produkt.
Også på denne testpiloten er det DX som står bak.
https://kinomagasinet.no/artikkel/storslagne-besokstall-for-nye-bryne-kino/
Facebook
RSS