
– Jeg savner dere! sier Terje Gabrielsen, henvendt til den norske kino/kulturbransjen han ellers besøker flittig.
De siste månedene har det vært få reiser også for Fiber ProTector Norge AS sin salgssjef, som ellers elsker livet som «handelsreisende» innen nyttige varer for kinoene.
Behovet for impregnering og rens har naturlig nok vært mindre, all den tid det har vært delvis stengt og operert med redusert kapasitet. Men etterspørselen etter selskapets nye varemerke, BarrierTech, har vært stor. Der tilbys en lang rekke bakterie- og virusdrepende varer.
– Desinfeksjonen skader ikke noen overflater i motsetning til mye av det som det blir brukt i dag, i tillegg så har desinfeksjonen en langtidseffekt på en uke, fortalte Gabrielsen da han presenterte produktene under Den norske filmfestivalen 2020 i Haugesund.
– Vi satte ny omsetningsrekord i 2020 grunnet disse produktene, sier Gabrielsen, som har solgt en del foggere og renseprodukter til nettopp kino- og kulturhus.

Salgssjef Terje Gabrielsen (t.h.) i Fiber Protector forklarer hvordan «fogging» virker overfor kinosjefene Morten Haagensen (nr. 1 fra venstre) fra Oppdal kino, Erlend Serigstad fra Bryne kino og Øystein Simonsen fra Tysværtunet kulturhus. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
I 2021 skal BarrierTech-kolleksjonen utvides og utvikles. På en egen nettside, BarrierTech.com, forteller firmaet om produktene. Alle er alkoholfrie.
– Jeg holder kontakten med kinobransjen, men må vi jeg gleder meg til at det åpner opp igjen over hele landet. Jeg savner å reise rundt til mine mange gode bransjevenner, sier Terje, som KINOMAGASINET snakket med via Microsoft Teams.
LES OGSÅ:
Facebook
RSS