
Produsenten oppfordrer folk til å gå på kino «for å se selv».
Det kan allerede etter åpningshelgen, 26. til 28. oktober 2018, fastslås at Mordene i Kongo trolig ikke blir en av de store norske supersuksessene.
Et åpningsbesøk på 33.000 er respektabelt, men langt unna muligheten for stortallene som er blitt andre norske gigantfilmer til del.
Til sammenligning: Det ble 155.459 solgte billetter de tre første kinovisningsdagene av Skjelvet, som hadde premiere fredag 31. august 2019.
I en pressemelding anerkjenner produsent Asle Vatn i Friland at det har vært delte anmeldelser. (VG ga terningkast to).
– Vi vet at filmen bringer vesentlig nye momenter inn i saken om Moland og French og er ikke overrasket over kontroversene rundt filmen, sier Vatn.
– Det kommer nye saker – og vi forventer mer. Vi vet at publikum liker filmen. Den ble den mest sette på kino i helgen og det blir spennende å følge dens utvikling fremover. Folk må rett og slett gå og se selv, sier Vatn.
Rekordstor åpningshelg: Skjelvet starter sterkere enn Bølgen
Facebook
RSS