• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

STATISTIKK

Svakere start for Bond i USA enn forventet

Daniel Craig som James Bond i en nøkkelscene fra No Time to Die.
Svakere start for Bond i USA enn forventet
John Berge
11. oktober 2021

No Time to Die fikk en svakere åpningshelg i USA enn forventet.

Ifølge Variety var det rekordmange kinoer som viste den 25. Bond-filmen, hele 4.407.

Det til tross, og mye mer kostbare kinobilletter anno 2021 vs 2015 (da forrige film i serien, Spectre, ble lansert):

Kinoomsetningen endte på rundt 56 millioner amerikanske dollar for helgen 8. – 10. oktober.

Analytikerne hadde sett for seg en omsetning nær 70 millioner dollar, skriver det amerikanske fagbladet.

«Selv om dette ikke er en katastrofe, så var filmen ventet å gjøre det bedre i første visningshelg grunnet positive anmeldelser og at dette er Daniel Craigs siste opptreden som den velkledde britiske agenten,» skriver bladet.

Til sammenligning klarte superheltfilmen Venom: Let There Be Carnage å oppnå over 90 millioner dollar i løpet av sin første visningshelg i USA.

Og ser vi på de to forrige Bond-filmenes start i USA, er dette tallenes tale: Spectre (70 millioner) og Skyfall (88 millioner).

Sett helhetlig er omsetningen på kino for No Time to Die på verdensbasis nå på 313 millioner amerilanske dollar. Det viktige kinesiske markedet har premiere på filmen først 29. oktober.

PS! Ingen av tallene tar hensyn til prisstigninger og beregnet inflasjon, og ei heller dermed reelt tilskuertall, med i beregningene.

PPS! I Norge har filmen pr. 10. oktober allerede solgt 367.469 kinobilletter (ila. ti kinovisningsdager.) Gjennom helgen 8. – 10. oktober ble det solgt 97.345 billetter.

Daniel Craig som James Bond og Léa Seydoux as Madeleine Swann i No Time to Die.

Bond-filmene appellerer mer til et eldre publikum, som er tregere til å komme seg på kino og kan generelt være mer skeptiske til å gå på kino etter pandemiperioden, poengteres det i artikkelen. Undersøkelser via systemet CinemaScore viser at det var 64 prosent mannlige kinogjengere og at 57 prosent var over 35 år gamle. Filmen fikk A-, nest best, på karakterene gitt av publikum, som er svært positiv sett på lengre sikt for filmen, mener fagbladets ekspertkommentatorer.

LES OGSÅ:

Pangstart for No Time to Die på norske kinoer

Anmeldelse: No Time To Die

IMAX-kinoen i Oslo satte ny rekord

Relaterte sakerForsidenJames BondKinoKinostatistikk
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
STATISTIKK
11. oktober 2021
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenJames BondKinoKinostatistikk

Siste saker fra STATISTIKK

20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter

admin21. februar 2023
Les mer

Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter

John Berge23. januar 2023
Les mer

Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider

John Berge3. januar 2023
Les mer

Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder

admin2. januar 2023
Les mer

Avatar: The Way of Water som ventet til topps

John Berge19. desember 2022
Les mer

Dårligere kinodag i 2022 enn 2021. Men ny Prøysen-filmatisering satte rekord.

John Berge8. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Pangstart for No Time to Die på norske kinoer
Kinobesøket tilbake til gamle høyder