
Det ble over 62.000 solgte billetter gjennom premierehelgen i Norge, og nærmere 68.000 totalt inkludert førpremieren,
67.715 er fasiten på totalt solgte kinobilletter etter premierehelgen for Bohemian Rhapsody her hjemme.
Ifølge Twentieth Century Fox Norway var flere kinoer utsolgte på flere av forestillingene.
– Vi ser at besøket denne helgen nesten tangerer Mamma Mia! fra 2008 og vi vet alle hvor vanvittig populær den var – i månedsvis, på kino, sier Tore Fredrik Dreyer, adm. direktør på det norske Fox-kontoret.
Filmen om Freddie Mercury og Queen hadde ordinær kinopremiere 2. november i Norge – og i USA. I Norge klaffet det helmaks med Den store kinodagen den 3. november, som også sørget for rekordtilstrøming til kinoene, da billettprisene var halverte.
Dette blir en STOR film, på alle vis, har vi i KINOMAGASINET ment lenge. Vi spådde at Bohemian Rhapsody er filmen «alle» vil ønske å se, ikke bare Queen-fans. Dette skrev vi i september 2018.
Vi har også lenge antydet at dette kan bli en «Mamma Mia»-lignende suksess.
Queen-filmen får verdenspremiere i Norge – samme dag som i England
Og ting tyder på at filmen blir en stor suksess.
I USA omsatte filmen for over 50 millioner dollar, som dermed er den nest beste åpningshelgen for en musikk-biografi-film, kun slått av Straight Outta Comptons 60,2 millioner i 2015.
Filmen har fått blandede kritikker, men publikum elsker den. Den har 96 prosent hos Rotten Tomatoes og en «A-rating» hos CinemaScore.
Facebook
RSS