• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Suksess for smakstilsatt popcorn

– Karamell selger mest! sier Maria Gravningen, kinovert hos Krona kino i Kongsberg, om Sundlings søte popcornvarianter. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Suksess for smakstilsatt popcorn
John Berge
12. september 2017

Reportasjen er laget takket være reisestøtte

KINOMAGASINET dekket Den norske filmfestivalen 2017 og laget reportasjer på vei til og fra takket være reisestøtte fra Den norske filmfestivalen og Kultur og festivalutvikling KF i Haugesund (Edda kino.). 

Ett år etter at popcorngiganten Sundlings lanserte smakstilsatt popcorn går salget så det suser. Flere kinokiosker melder om at de ofte er utsolgte.

– Vi har solgt mye mer enn forventet, og har bare hatt skapet her en måneds tid, forteller Dagmar Iversen, skiftleder hos Edda kino i Haugesund, som KINOMAGASINET nylig besøkte i anledning Den norske filmfestivalen 2017 i byen,

– Vi må fylle på ofte!

– Den mest populære smaken?

– Karamell!

Dagmar Iversen, skiftleder hos Edda kino i Haugesund, foran det iøyenfallende Sundlings-stativet med søte popcornvarianter. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

Det samme melder Maria Gravningen, kinovert hos Krona kino i Kongsberg, som vi også nylig stakk innom – faktisk på vei til Haugesund.

– Av «flavoured popcorn» er vi nå faktisk utsolgt med karamellsmaken. Den er den mest populære, definitivt. Jeg synes selv også den smaker best, sier Maria, som ellers kan by på tutti frutti og sjokolade for 39 kroner per beger.

Hun forteller at de søte popcornvariantene er et fint tilskudd til tradisjonelt popcorn, som sammen med baconsnacks, er storselgerne.

Janne Falk salgs & markedssjef i Sundlings på kontoret i Lidöping i Sverige. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Salgs- og markedssjef Janne Falk hos Sundlings sier at generelt er de mest populæra smakene »All in one», «Toffee Seasalt», «Carmel» og «Tutti Frutti.»

– Vi opplevere en stor interesse for det vi kaller «flavoured popcorn», sier Falk.

– Ikke minst på sosiale medier, hvor vi får mange gode tilbakemeldinger fra forbrukere som virkelig liker produktene.

Falk sier at eksponeringen av produktene er veldig viktig.

– De kinoene som har solgt mest har vært flinke til å eksponere produktet på en bra måte. Vi tilbyr alle kinoer ulike eksponeringsløsninger, stands og skilter, tilpasset kinokioskens størrelse, sier Falk til kinobransjens fagblad.

Sundlings tilbyr de smakstilsatte popcornvariantene både i løsvekt og ferdigpakket, men de fleste kinoene velger å kjøpe ferdigpakkede bokser.

Nå ønsker den svenske popcorngiganten at kinoene skal tilby kinokioskundene en comboløsning av salte popcorn og de søte popcornvariantene.

– Hvem liker ikke en søt/salt kombo? sier Falk med et smil.

 

Slik presenterer Sundlings varegruppen overfor kinoene.

 

Maria Gravningen, kinovert hos Krona kino i Kongsberg, med noen av Sundlings søte popcornvarianter. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

 

Sundlings: «Hvordan kan vi utvikle produktene»

Historien om en nordisk popcornsuksess

Charles Cretor – den amerikanske kinopopcornkongen

Nå kommer endelig smakstilsatt popcorn

Klare for smakstilsatt popcorn

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
12. september 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Sundlings: «Hvordan kan vi utvikle produktene» 25.08.2017
  • Historien om en nordisk popcornsuksess 25.04.2017
  • Charles Cretor – den amerikanske kinopopcornkongen 30.03.2017
  • Nå kommer endelig smakstilsatt popcorn 24.08.2016

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kino & AV Teknikk med to viktige NOC- og SLA-avtaler
Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje