
Den landsomdekkende kinokioskleverandøren Location er sommeren 2019 i ferd med å fullføre endringen av all emballasje de produserer selv.
Det hele har skjedd rekordraskt.
Så sent som i 2018 tok Location en full gjennomgang av alt de har av emballasje.

Christian Heger. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
– Forbrukeren er mer miljøfokusert og flere kinoer har blitt miljøfyrtårn og ønsker at samarbeidspartnere er miljøfokuserte, forteller Christian Heger, markedssjef hos Location.
Dette er endringene som nå har trådt i kraft.
Location har endret plastposene sine til NatureStep som er nedbrytbare, samt skiftet ut sugerør laget av PLA. PLA er et plastmateriale laget av maisstivelse. Dette er en fornybar råvare og utelukker bruk av fossile råvarer, olje, som vanlig plast er produsert av.
Alt av popcornbegere kommer fra kortreist kartong som igjen er laget av sertifisert skog.
Location er også i en prosess der de skal endre kinogodtbegerene til Bioplast.
I tillegg har Location utfordret alle sine leverandører til å ha så miljøvennelig emballasje som mulig.
Coca-Cola har i tillegg til sine Plant-bottles og Svane-merkede kaffebegere som også får nye lokk i løpet av 2019 ettersom disse i dag er av plast.
Location har sammen med Røros-produktet utviklet skreddersydde avfallsbøtter som er tatt i bruk i en rekke kinosaler rundt om i landet som hjelper forbrukeren å sortere.
Location har også jobbet tett med grossisten Engrospartner på å få bedre bestillingsrutiner ute på kinoene for å få ned antall leveranser – og flere kolli pr. bil.
De het Diva da de startet. 20 år etter er Location på hele kino-Norges lepper.
Facebook
RSS