• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

STATISTIKK

Sterk åpning for Herfra til Flåklypa

Produsent Cornelia Boysen i Maipo Film er klar med Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Sterk åpning for Herfra til Flåklypa
John Berge
28. desember 2015

Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa (2015) følger opp gigantsuksessen Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa (2013). Hvor stor blir den nye dukkefilmen? Tre dager på kino gir en indikasjon. Også denne filmen blir «stor»!

Mens den første filmen i den nye Flåklypa-serien av filmer, Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa, startet med fanfare og førpremierer i forkant av 8. november 2013-startdatoen, ble første juledag 2015 første visningsdag for Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa.

Nå er fasiten her for hvordan filmen gjorde det på norske kinoer. Hele 165 kinoer viste filmen.

Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa omsatte for 12,5 millioner kroner og ble sett av 129.470 personer i åpningshelgen (fredag 25. til søndag 27. desember 2015).

Medregnet noen få forhåndsvisninger, sett av i underkant av 3.000 personer, er filmen samlet sett av 132.438, viser tallene fra Norske filmdistributøreres forening (NFF).

Så hvordan er denne pangåpningen sammenlignet med forgjengeren, som ble en av tidenes største norske kinosuksesser i moderne tid, med ca. 894.000 besøkende på norske kinoer?

Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa hadde premiere i god tid før jul, 8. november 2013, og hadde nesten 139.000 besøkende i løpet av åpningshelgen. Men den gang var det massivt med forhåndspremierer, med nesten 36.000 personer på kino, slik at det totale besøkstallet etter første helg var på i overkant av 188.000 personer.

Konkurransen om kinogjengernes oppmerksomhet var heller ikke like knivskarp som i disse juletider, hvor ikke minst den globale styrken i Star Wars: The Force Awakens slår inn for fullt. Den er per 27.12.2015 sett av over 403.285 personer på kino i Norge. (Og som søndag 28. desember hadde omsatt for over en milliard dollar på verdensbasis.)

I forkant av julen 2015 traff KINOMAGASINET regissør Rasmus A. Sivertsen og produsent Cornelia Boysen i Maipo Film. Da fortalte de at planen hele tiden har vært å lage tre filmer om Kjell Aukrust folkekjære figurer fra Flåklypa.

– Det viktigste har vi hatt en plan om dette før vi startet, og at filmene står alene som filmer som er verdt noe alene, uavhengig av filmen før, sa Boysen.

– Mange har en oppfattelse at en toer og treer og går ned i kvalitet og er mer venstrehåndsarbeid, men det er ikke tilfelle. Hver film er sitt eget unike filmkvalitetshåndverk.

Mens budsjettet på Jul i Flåklypa (2013) var på 25 millioner kroner, kostet Herfra til Flåklypa 35,8 millioner og neste film – Månelyst i Flåklypa – vil koste 44 mill. kroner.

– Jeg håper folk går mann av huse, sa Boysen videre. Som ikke hadde håp om like utrolige tall som den første filmen oppnådde.

– Den første er et fenomen. Det skjedde med Bølgen i år og tidligere filmer som Kon-Tiki og Max Manus. Men vi håper selvsagt at Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa skal gjøre det veldig bra!

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
STATISTIKK
28. desember 2015
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • De har gitt liv til Flåklypa-karakterene 23.12.2015
  • Flåklypa mot nye høyder 23.12.2015
  • Anmeldelse: Solan og Ludvig: Herfra til Flåklypa 18.12.2015
  • Nærmere 800.000 «Flåklypa»-besøkende? 29.11.2013
  • Filmanmeldelse: «Solan og Ludvig: Jul i Flåklypa» 19.11.2013
  • «Jul i Flåklypa» vil gå langt ut i 2014 18.11.2013
  • Rekordtall for «Jul i Flåklypa» 11.11.2013
  • «Jul i Flåklypa» opp på alle kinoer 08.11.2013

Siste saker fra STATISTIKK

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Sonic setter nye rekorder

John Berge12. april 2022
Les mer

Rekordomsetning for ny Spider-Man-film

John Berge24. januar 2022
Les mer

Slik ble det norske kinoåret 2021

admin4. januar 2022
Les mer

Pangstart for «Spider-Man 3»

John Berge19. desember 2021
Les mer

Steven Spielbergs nye film flopper

John Berge13. desember 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Anmeldelse: Memory
    ANMELDELSE10. mai 2022
  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Star Wars: The Force Awakens slo alle rekorder
Kinoåret 2015: De mest sette filmene i Norge