
– Atmos selger bra hos oss. Det ser vi tydelig på The Hunger Games. Filmen vises i flere saler, men billettene selges først og raskest unna i Atmos-salen.
Det forteller Stig M. Pedersen, film – & Informasjonssjef hos SF Kino Stavanger/Sandnes AS.
Da KINOMAGASINET nylig testet hvordan kinoen markedsførte filmer med Dolby Atmos fant vi ut dette:
SF Kino Stavanger har ingen indikasjon på at f.eks The Hunger Games-filmen vises i Atmos. Dette hadde de våren 2014. De har dog en 3D-film oversikt på forsiden, men ingen tilsvarende for Atmos. Kinoen har en artikkel på forsiden om Atmos.
Men etter vår test, ser vi at både The Hunger Games og Hobbiten-filmen er tydelig merket, sistnevnte også med HFR og 3D. Så nå er det godkjent!
– Vi er opptatt av å markedsføre Dolby Atmos. Det gjør vi gjennomgående på alle filmer som lanseres i formatet og profilerer det flere steder på nettsidene våre; det er fremhevet i kinoprogrammet, alltid en sak på forsiden, Atmos-profil på bakgrunnsbilder og på Facebook, sier Pedersen.
– Atmos profileres også i foaje og på previewskjermer.
Pedersen savner en sterkere satsing/profilering av Atmos fra byråene, både når det gjelder antall titler og markedsføringsmateriell.
– Det meste materiellet henter vi direkte fra Dolby, noe lager vi selv.
– Vi har også blitt «lovet» flere titler som vi plutselig ikke ikke får i Atmos likevel, nå nylig Interstellar. For meg er det uforståelig for at den ikke lanseres i Atmos her hjemme. Det er slike titler sterke vi trenger for både å skape forventning og bygge kjennskap til Atmos.
Facebook
RSS