
HAUGESUND: Større NOC-ansvar med hele kinonorge som kunder har ført til hektiske tider for Unique Cinema Systems. Hva er status for selskapet?
– Overgangen på NOC har gått veldig greit. Vi har tatt over de nye kundene og det virker å være positivt begge veier. Det var to hektiske måneder med to teknikere rundt på Vestlandet, ofte i full storm på smale veier, forteller Ørjan Taule.
KM møtte konst. adm. direktør Ørjan Taule i Unique Cinema Systems og hans team med Tor Brede Michelsen, teknisk salgssjef og Kristian Døssland, innkjøpsansvarlig, i spissen, under Den norske filmfestivalen i Haugesund. Der hadde de et eget møterom inne på Rica Maritim, hvor leverandører og kunder var innom.
– Hva er fokuset i dialogen med kinokundene nå?
– Vi fokuserer på den daglig driften. Hvordan de synes det går og hva bør vi forbedre oss på. Og så er det selvsagt en del nye ting vi vil presentere for de og som vi skal lansere til høsten.
– Hvor interesserte er de i å prøve nye produkter?
– Mange vil være med og teste. De er interesserte i ny teknologi. De er like interessert som oss til å teste ny programvare og løsninger. Vi har selvsagt brukt Bergen Kino mye. Da kan vi bare tusle bort til dem fra kontoret vårt i nærheten.
– Hvor stor er interessen for Dolby Atmos. Dere har markedsføring på dette nå, legger vi merke til.
– Atmos er kostbart, men vi bruker det som eksempel på muligheter til finansiering. Det er «nice to have», ikke «must have». Men forhåpentligvis blir noen ekstra fristet med den muligheten. Etter digitaliseringen var det ikke alle som oppgraderte lyden. Derfor kan det være smart å bytte lydanlegget. Mange ber om Atmos som opsjon ved utbygginger. Ved nybygg er det de fleste som ønsker Atmos, forteller Kristian Døssland og Ørjan Taule.
Facebook
RSS