
Den 12. mann suser videre på kinotoppen, men to nye filmer starter vakt, mens en annen starter noe bedre.
Pr. 21. januar 2018 har Den 12. mann nå blitt sett av 527.964 personer på norske kinoer.
Det gir en omsetning på 62,6 millioner kroner, som produsent, distributør og kinoene skal dele seg i mellom.
Ifølge kilder i bransjen kan det godt hende at filmen når oppimot 700.000 kinobesøkene.
Kinohelgen 19.–21. januar var det også premiere på kritikerroste Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, en film KINOMAGASINETs anmelder ga terningkast seks.
Den ble sett av 6.252 personer de tre første kinodagene.
Den delvis norskinnspilte Downsizing på sin side ble sett av kun 3.656.
Av åpningshelgen å dømme for de to overnevnte filmene kan de neppe regnes med å bli virkelig store kinosuksesser.
En annen av helgens nye filmer, Pitch Perfect 3, startet noe hvassere, med hele 16.217 besøkende.
Facebook
RSS