
Candy People Norway og Nordisk Film Kino er felt i MFU – Matbransjens faglige utvalg.
En lang rekke kinoer, ikke bare Nordisk Film Kino, har dette sukkertøystativet i sine kinokiosker.
– Kinokundene vil ha Millions, der har kinoene noe som ikke har et annet sted! uttalte Tommy Wikmark (adm. direktør) i Candy People Norway til KINOMAGASINET i 2018.
Det populære godteriet doseres ut av store dispensere.
Matbransjens faglige utvalg har fått en klage på salgsdisplayet for Millions. De regulerer markedsføringsaktiviteter for mat og drikke mot barn og unge.
Klageren mente at salgsdisplayet fra Candy People Norway for produktet Millions på en kino i Nordisk Film Kino var særlig barnerettet og i strid med MFUs retningslinjer.

Tommy Wikmark er daglig leder i Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
I vedtaket heter det:
«Displayet var formet som en rakett med animerte figurer av produktet Millions på stor topp-plakat og bunnplakat. MFU har vurdert at utformingen av salgsdisplayet ikke kan ansees som alminnelig oppstilling på utsalgssted, som er et unntak i MFUs retningslinjer. Bruk av store plakater med animerte figurer av Millions design vurderes av MFU til å være særlig rettet til barn under 13 år og derfor i strid med MFUs retningslinjer.»
Tommy Wikmark opplyser til KINOMAGASINET at selskapet nå endrer designet på stativene for å imøtekomme retningslinjene.
Wikmark sier i en kort sommerferiekommentar at han ikke kjenner til antall stativer som må byttes.

Det innklagede stativet.
Facebook
RSS