
HAUGESUND: En ny æra er innledet for billettleverandøren DX. All gammel programvare er nå en saga blott og selskapet ser fremover sammen med kino- og kulturhuskundene.
DX er spesielt opptatt av innovasjon og forbedringer, og ikke minst funksjonalitet som skal gjøre hverdagen enklere for kundene deres og ikke minst sluttkundene: forbrukerne.
Bryne kino har hatt selvbetjent billettautomat et par år og dette er nå overmodent til å plasseres ut hos andre kinoer, sa Oddvar Haug Jenssen, sjef for kundesuksess hos DX, under et bransjeforedrag på filmfestivalen i Haugesund. Lyngdal kino har tilsvarende løsning. Automaten bør stå «i flukt med betjente kioskkasser», i tilfelle kundene trenger assistanse. Haug Jenssen forklarte at terskelen for å benytte automaten er mye lavere over tid, og det er også blitt mer og mer vanlig med selvbetjening / selvskanning innenfor f.eks. dagligvare.

Fra Bryne kino sine to selvbetjeningsautomater.
Andre nyheter fra DX er at det nå er enda enklere å velge seter i eBillett-appen, og hvis man kjøper billett i kinokiosken så kan man få den også tilsendt på e-post fremfor print.
DX har også sett på muligheten for å få bedre flyt i kinokioskene, hvor det ofte er kø og rush rett før kinoforestillingen starter. I den anledning er de i gang med en test hos sin egen lokalkino og faste samarbeidspartner i Bodø, Fram kino, hvor man tester å gi ekstra rabatt for de som møter opp tidligere før forestillingene. Jo tidligere, jo mer rabatt.
Kinokonsulent Else Eriksen hos Hamar kino fikk veiledning i nye funksjoner i DX sitt billettsystem under årets filmfestival. Les om dette her:
Et annen testområde er å selge produkter/varer på nett sammen med kinobillettbestillingen. Dette skjer hos tre kinoer, Bryne, Grimstad, Lyngdal og DX melder at mange er intersserte i å prøve ut dette.
DX ser også at kinoer og kulturhus har et nesten umettelig rapportbehov, og her samarbeider de med hver enkelt kunde for å skreddersy muligheten for alle typer rapportering.
DX er også obs! på at Filmwebs nye «Kinogavekortet» kommer ila. høsten 2019, og at det er interesse for dynamiske priser og integrasjoner mot Mailchimp. I tillegg understreker de at de er fullt klar over at også islandske TIX nå snart vil tilby en løsning for kombinerte kino- og kulturhus, et område DX inntil nå har vært alene om på markedet.
Facebook
RSS