
Årets sommerkinokampanje i regi av Film & Kino kostet 329.114 kroner og hadde over 8,6 millioner annonsevisninger på Dagbladet og Filmwebs mobilsider.
Det viser en sluttrapport fra markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino og fra mediebyrået Mediacom.
Kampanje varte i uke 26 til uke 34.
Et viktig budskap var ni ulike konkurransepakker, sponset av filmdistributørene. Det ble også laget en reklamefilm som ble vist på kinoene. Distribusjonskostnaden til denne ble dekket av Disney mot at de fikk 15 sekunder med klipp fra Monsteruniversitetet.
Det kom inn hele 10.000 riktige svar på konkurransene.
100 av de deltakende kinoene markedsførte også kampanjen med Facebookapplikasjonen Kinosommer. Kun de kinoene som markedsførte appen aktivt på sine Facebooksider, hadde noe resultat å spore av denne, opplyser Monique Sjøberg.
Reklamefilmen og plakatene kostet 65.000 kroner, mediekjøpene på Filmweb og Dagbladet 151.114 kroner, mens utvikling og administrasjon av applikasjonen kostet hele 80.000 kroner.
Ser man nærmere på visningene, var det 656.011 unike visninger hos Dagbladet Mobil.no og 64.201 hos Filmweb, tilsammen 720.212. Dette resulterte i 14.745 reelle klikk, herunder en klikkrate på 0,17 %.


Facebook
RSS