• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Sommerkinokampanjen 2013 oppsummert

Sommerkinokampanjen 2013
Sommerkinokampanjen 2013 oppsummert
John Berge
13. november 2013

Årets sommerkinokampanje i regi av Film & Kino kostet 329.114 kroner og hadde over 8,6 millioner annonsevisninger på Dagbladet og Filmwebs mobilsider.

Det viser en sluttrapport fra markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino og fra mediebyrået Mediacom.

Kampanje varte i uke 26 til uke 34.

Et viktig budskap var ni ulike konkurransepakker, sponset av filmdistributørene. Det ble også laget en reklamefilm som ble vist på kinoene. Distribusjonskostnaden til denne ble dekket av Disney mot at de fikk 15 sekunder med klipp fra Monsteruniversitetet.

Det kom inn hele 10.000 riktige svar på konkurransene.

100 av de deltakende kinoene markedsførte også kampanjen med Facebookapplikasjonen Kinosommer. Kun de kinoene som markedsførte appen aktivt på sine Facebooksider, hadde noe resultat å spore av denne, opplyser Monique Sjøberg.

Reklamefilmen og plakatene kostet 65.000 kroner, mediekjøpene på Filmweb og Dagbladet 151.114 kroner, mens utvikling og administrasjon av applikasjonen kostet hele 80.000 kroner.

Ser man nærmere på visningene, var det 656.011 unike visninger hos Dagbladet Mobil.no og 64.201 hos Filmweb, tilsammen 720.212. Dette resulterte i 14.745 reelle klikk, herunder en klikkrate på 0,17 %.

Budsjett for Sommerkinokampanjen 2013. Budsjett for Sommerkinokampanjen 2013.
Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino. Foto: John Berge Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
13. november 2013
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Ny besøksrekord for Den store kinodagen 04.11.2013
  • «DSK er kinoenes 17. mai og julaften» 31.10.2013
  • Kurser kinoansatte i sosiale medier 18.09.2013
  • Forbereder seg til årets kinodag 15.10.2013
  • Flere detaljer om «årets kinohappening» 25.09.2013
  • Ny besøksrekord for Den store kinodagen 04.11.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene

admin10. juni 2022
Les mer

Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap

John Berge3. juni 2022
Les mer

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Evigunge Tom Cruise har rundet 60 ganger vår nærmeste himmelstjerne
    FILMHISTORIKK5. juli 2022
  • Nå røpes den ene Avatar-hemmeligheten etter den andre
    FILMPRODUKSJON5. juli 2022
  • Nå er det Robert som skal gi råd
    NYTT OM NAVN5. juli 2022
  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Manymore er blitt medlem av «byråforeningen»
    FILMDISTRIBUSJON10. juni 2022
  • Evigunge Tom Cruise har rundet 60 ganger vår nærmeste himmelstjerne
    FILMHISTORIKK5. juli 2022
  • Nå røpes den ene Avatar-hemmeligheten etter den andre
    FILMPRODUKSJON5. juli 2022
  • Nå er det Robert som skal gi råd
    NYTT OM NAVN5. juli 2022
  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Hektisk sluttspurt på Victoria Kino
«Digitaliseringen en suksesshistorie»