• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Sølvfilmpris til reklamefilmen «America – Just Like The Movies»

En scene fra «America – Just Like The Movies».
Sølvfilmpris til reklamefilmen «America – Just Like The Movies»
admin
admin
6. oktober 2017

«America – Just Like The Movies» er kåret til den beste kinoreklamen i det tredje kvartalet i 2017.

Reklamefilmen fra flyselskapet Norwegian får sin Sølvfilm og er nå kvalifisert for 2017-finalen i reklamekåringen for kinoreklame.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

I 2015 vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

Den første Sølvfilmen i 2017 gikk til Forsvaret og filmen «Noe mer enn en utdanning». Sølvfilm nummer to gikk til reklamefilmen «The Kid» fra Statens Vegvesen. Og denne gangen var det ingen som kunne hamle opp med reklamefilmen fra flyselskapet Norwegian. Tre av fire filmer er nå klare for den såkalte Gullfilmen-finalen.

Alle kvartalsvinnere, det vil si de som blir tildelt Sølvfilm, er med og konkurrerer om Gullfilmen som deles ut i starten av neste år.

Seks filmer var med i finalekampen om den tredje Sølvfilmen i 2017. Det var filmen «It`s a hard knock life» fra Tine Melk, «America – Just Like The Movies» fra Norwegian, KSL Matmerke med «Nyt Norge», Avinor med «Hele Norges flyplass», Ikea med «La livet ditt innrede stua» og Talkmore sin film «Det koster så lite #7».

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Norwegian i tredje kvartal 2017:

«Norwegian er på riktig kurs – også når det gjelder reklamefilm. Med sin «America – Just Like The Movies» sjarmerer flyselskapet – og skaper reiseglede. Den skaper drømmer – og den gir forventninger om flotte opplevelser. Og reklamebyrå samt produksjonsselskap har gjort et solid håndverk fra A til Å. Selve castingen er svært så bra. Det samme er manus, lydarbeid, men også foto og klipp. Morsomt er det også å se at Norwegian satser på å bygge verdier og assosiasjoner utover pris som virkemiddel i sin kommunikasjon. Ja, dette gir juryen lyst til å ta en lang, lang reise».

Bak vinnerfilmen står reklamebyrået Try med teamet Camilla Bjørnhaug, Preben Moan, Susanne Hovda, Marius Aasen, Trond Sandø, Anja Sandberg Nordbø og Kristin Berg. Bacon er produksjonsselskapet bak vinnerfilmen.  Regien er ved Bart Timmer.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino-reklamen har hatt en sterk vekst også i 2017. I årets syv første måneder vokste reklamemarkedet for kino med 22,4 prosent, ifølge Mediebyråforeningen, og det i et totalmarked som hadde en oppgang på 4,8 prosent.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen fra tredje kvartal 2017.

– Norwegian spiller på de sterkeste grunnene til at folk drar til USA. Reklamefilmen er jo som ekte film. Meget god reklamefilm, sier Ronny Lieblein.

Markedskoordinator i CAPA, Agnes-Maarja Tero, sier følgende om vinnerfilmen fra Norwegian.

– En stor film fra Norwegian med perfekt plassering på kinoen. Reklamefilmen bygger seg opp på en morsom måte og engasjerer førstegangsseeren til å undre på hva «pay-offen» kan være, og de som har sett den før oppdager nye morsomme detaljer. En perfekt måte å illustrere nordmenn på reise – og reklamefilmen gir følelsen av å besøke et sted du har sett bare på film, sier Agnes-Maarja Tero.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom ble godt underholdt av reklamefilmen fra Norwegian.

– En flott reklamefilm som virkelig gir deg lyst til å dra på tur. Filmen skaper drømmer. Herlig å se at Norwegian kommuniserer annet enn pris – ja, Norwegian er på korrekt «flight». Og her er det mange som har gjort reklamejobben sin. Filmen er grundig på manus, bildebruk, lyd med mer. Gratulerer med en sterk film som underholder og som skaper godfølelsen. Norwegian har så absolutt realisert sin målsetting med denne filmen, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Agnes-Maarja Tero, markedskoordinator i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere markevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressemelding.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
6. oktober 2017
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Nå lover Amazon Prime Video å blir bedre for norske kunder
    VOD (KLIKKEFILM)2. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Barcos glade trio på åpningen av flaggskipkinoen til Nordisk Film Kino
Filmweb vil forbedre seg, ber kundene om hjelp