
Nærmere 90.000 solgte kinobilletter i løpet av første visningshelg er årets nest beste norske kinofilmåpning, kun slått av Skjelvet. Men Månelyst i Flåklypa åpner noe svakere enn de to første filmene i serien.
For:
Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa hadde hele 138.854 solgte kinobilletter første helg, og Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa hadde 132.343.
Månelyst i Flåklypa på sin side fikk 88.173 solgte billetter første kinohelg (21.–23. september 2018).
Men det hører også med til historien at filmen hadde mange førpremierer, slik at det totale billettsalgstallet allerede er oppe i 119.216 stykker.
Dermed har filmen omsatt billetter for snart tolv millioner kroner.
Filmen har mye å leve opp til, mht. besøkstall.
Solan og Ludvig – Jul i Flåklypa (2013) solgte 895.737 billetter (årets mest sette film i 2013) og Solan og Ludvig – Herfra til Flåklypa (2015) solgte 440.227.
«Jeg er veldig takknemlig for å ha fått jobbet med Kjell Aukrusts fantasirike verden i snart ti år. Dette er jo den siste filmen i serien og når man har brukt tre år på en film er det jo ekstra morsomt at publikum setter pris på den,» sier regissør Rasmus A. Sivertsen i en pressemelding.

Reodor, Solan, Ludvig, Vigfus og Enkefru Stengelføhn-Glad observerer testraketten.
Filmene er distribuert av Nordisk Film Distribusjon og produsert i samarbeid med Qvisten Animation og Kari og Kjell Aukrusts stiftelse.
Les vår anmeldelse av filmen her:
Facebook
RSS