• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    • Anmeldelse: Villmenn
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene

En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene
John Berge
20. august 2020

Kampanjegruppen for ny, nasjonal kinokampanje

Linn Barholt - CAPA Kinoreklame AS (Prosjektleder)
Jørgen Stensland - Film & Kino
Åse Kringstad - Produsentforeningen
Morten Christoffersen – Distributørforeningen/Nordisk Film Distribusjon
Vegard Urke - UIP
Elisabeth Brinch - Filmweb
Erlend Bøksle - Nordisk Film Kino
Marianne Hjerpseth - NFI
Julie Ova - NFI

I ett år fremover skal film & kino-bransjen minne det norske folk på «at film er best på kino.»

I kjølvannet av Covid-19 er kinoene og norsk film som kjent i en kritisk situasjon, og bransjen vil derfor lansere en nasjonal kampanje der målet er å få folk tilbake på kino.

Det var en nedgang i frekvensen på kinobesøket hos norsk ungdom før Covid-19, og bransjen ønsker nå å engasjere spesielt disse til å gå mer på kino.

Det er bakteppet for en nasjonal kinokampanje, som en lang rekke firma, foreninger og organisasjoner står bak (se faktaboksen).

Den landsdekkende kinokampanjen skal markedsføres via Filmweb, via distributørenes lanseringer av aktuelle kinofilmer, og i andre mediekanaler.

I notatet for prosjektet – som Kinomagasinet har fått lese – heter det at «kampanjen skal gå på TV, utendørs, avis, nett, sosiale medier, og i kinosalen».

Det hele er sponset av CAPA og MDN, de to konkurrende kinoreklameselskapene, som også skal jobbe med å skaffe eksterne sponsorer.

Hele prosjektet er støttet med 3,2 millioner kroner fra Norsk Filminstitutt (NFI).

Kampanjegruppen, som ledes av Linn Barholt, Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS, uttaler at man «ønsker å begeistre, røre og få målgruppen til å glede seg til å gå på kino igjen. Publikum skal minnes på hvor god kinopplevelsen er.»



Det er tre hovedmålgrupper:

• 

Ungdom mellom 12 – 24 år, som ser på kino som en fritidsaktivitet med venner

• Unge voksne 26 – 40 år, som benytter kino som underholdning og kultur

• Foreldre mellom 30 – 45 år, som har kino som en familieaktivitet

Budskapet skal være tidløst, med mulighet for å «koble på» nye filmer utover de planlagte tolv månedene som kampanjen skal vare.

Håpet er at kampanjen kan starte i oktober 2020.

Ellers er dette presisert i kampanjens mål:

«Det er viktig at kampanjen er godt representert og at den henvender seg til alle, uavhengig av hvor i landet de er fra, kjønn, etnisk bakgrunn, seksuell orientering og funksjonsnedsettelse.»

Linn Barholt opplyser til Kinomagasinet at det snart velges reklamebyrå for kampanjen og at detaljer rundt selve kampanjen blir klar fortløpende.



– Vi ønsker å lage en kampanje som rører ved folk og er emosjonell, og skaper en reaksjon, som trigger til et kinobesøk, sa Barholt under en presentasjon av kampanjeplanene under et bransjearrangement på Den norske filmfestivalen 2020, onsdag 19. august.

Linn Barholt, Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: Privat.

 

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
20. august 2020
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOBRANSJEN

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer

Slik gikk det med julens nye kinofilmer

John Berge13. januar 2022
Les mer

For første gang på fire år fikk tre filmer 18-års aldersgrense for kinovisning

admin4. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Memory
    ANMELDELSE10. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Trailer: Thor: Love and Thunder
    TRAILER18. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Memory
    ANMELDELSE10. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bølle ga Manymore alt annet enn trøbbel
Amerikansk analytiker: «17-dagers kinovindu skaper en veldig farlig presedens»