• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje

FARVEL TIL FILM & KINO: Markedsrådgiver Monique Sjøberg hos Film & Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje
John Berge
John Berge
21. juni 2015

«Kinosommer 2015» i regi av Film & Kino
22. juni til til 24. august 2015.
Materiell og annonsering:
• Facebookannonsering
• 2 x reklamefilm 30 sek med klipp fra aktuell film. Avtalt visning med Capa og MDN gjennom sommeren. MP4, for bruk på skjermer og hos kinoer som har andre reklamefilmdistributører, legges på medieserveren.
• Plakater: Trykket 70x100, sendt ut sammen med profilartiklene. PDF og digitalplakat på medieserveren.
• Profilartikler: Sendt ut ca 10. juni.
• Nettannonser og bilder til Facebook: På medieserveren.
• Domenet kinosommer.no: Første dag med spørsmål er 22. juni

OSLO: Det er duket for «Kinosommer» fra 22. juni til til 24. august 2015. Det er 69 påmeldte kinoer, herunder alle i SF Kino-, KinoSør og KinoNor-kjeden.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet rundt kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer, øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside og abonnenter til kinoenes nyhetsbrev. I sommer kan publikum vinne unike filmpremier via kinoens facebookside eller på www.kinosommer.no.

Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino står som vanlig bak kampanjeopplegget.

Hun forteller at kampanjen går over ni uker og hver mandag byttes film og spørsmål. Det blir ni uker og like mange filmer for å få med den norske ungdomsfilmen Dryads, som har premiere 7. august.

– Det er viktig støtte opp om norsk ungdomsfilm! sier hun.

Det er fine premiepakker til filmene Terminator: Genisys, Minions, Ted 2, Ant-Man, Paper Towns, Mission Impossible – Rogue Nation, The Fantastic Four, Dryads og Innsiden ut.

500 eksemplarer er trykket av plakatene, ettersom de fleste nå bruker digitale plakater som supplement, sier Sjøberg til KINOMAGASINET.

– Det har vært arrangert sommerkampanje lenge før min tid i Film & Kino, sier hun. Tidligere var det sommerturneer med eksterne parter og helt andre budsjetter.

– Grunnen til at vi gjør det er at kinoene skal ha godt innhold på Facebooksidene gjennom sommeren, i stedet for at alle skal sitte på sin egen tue, og gjøre noe som ligner.

– Det er enkel måte å lage en konkurranse på, ved at man legger den i en Facebook-applikasjon. Hver kino kan se hvem som deltar fra hver enkelt kino. Det er kontaktinformasjon fra hver deltaker, slik at man samle inn forbrukerinformasjon.

– Hvordan går det for kinoene å gjennomføre kampanjen?

– Det går lettere for hvert år. De er nå kjent med å legge ut ting, f.eks. å forhåndspublisere for hele sommeren. Kursene vi har holdt har hjulpet.

Landets største kinokjeden, Nordisk Film Kino, er i år for første gang ikke med på kampanjen til Film & Kino. En egen sak om dette kommer på KM.

KINOMAGASINET © KINOSOMMER: Reklameplakat for årets kinosommerkampanje 2015 i regi av Film & Kino.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
21. juni 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINODRIFT

Kortvarig kinodrift i Vanvikan

John Berge25. februar 2021
Les mer

452.000 kroner til seks kinoer

admin24. februar 2021
Les mer

Politikerne sier ja til ny å bygge ny kommunal kino og utvide den gamle

John Berge23. februar 2021
Les mer

Kommunelegen i Drammen mener det er «ingen god idé» at kinoen åpnet igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Kinoansatte på Østlandet gleder seg over å være i gang igjen

John Berge20. februar 2021
Les mer

Norges eldste kino får konkurrent

John Berge21. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Golden Globe-vinnerne 2021 – Posthum pris til Chadwick Boseman
    PRISUTDELING1. mars 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bransjen flokker til CineEurope
NFK med egen kinosommer-kampanje