• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje

FARVEL TIL FILM & KINO: Markedsrådgiver Monique Sjøberg hos Film & Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Slik blir Film & Kinos «Kinosommer»-kampanje
John Berge
21. juni 2015

«Kinosommer 2015» i regi av Film & Kino
22. juni til til 24. august 2015.
Materiell og annonsering:
• Facebookannonsering
• 2 x reklamefilm 30 sek med klipp fra aktuell film. Avtalt visning med Capa og MDN gjennom sommeren. MP4, for bruk på skjermer og hos kinoer som har andre reklamefilmdistributører, legges på medieserveren.
• Plakater: Trykket 70x100, sendt ut sammen med profilartiklene. PDF og digitalplakat på medieserveren.
• Profilartikler: Sendt ut ca 10. juni.
• Nettannonser og bilder til Facebook: På medieserveren.
• Domenet kinosommer.no: Første dag med spørsmål er 22. juni

OSLO: Det er duket for «Kinosommer» fra 22. juni til til 24. august 2015. Det er 69 påmeldte kinoer, herunder alle i SF Kino-, KinoSør og KinoNor-kjeden.

Kampanjens målsetning er økt oppmerksomhet rundt kinoen i skoleferien, profilere sommerens filmer, øke antallet relevante følgere til hver enkelt kinos Facebookside og abonnenter til kinoenes nyhetsbrev. I sommer kan publikum vinne unike filmpremier via kinoens facebookside eller på www.kinosommer.no.

Markedsrådgiver Monique Sjøberg i Film & Kino står som vanlig bak kampanjeopplegget.

Hun forteller at kampanjen går over ni uker og hver mandag byttes film og spørsmål. Det blir ni uker og like mange filmer for å få med den norske ungdomsfilmen Dryads, som har premiere 7. august.

– Det er viktig støtte opp om norsk ungdomsfilm! sier hun.

Det er fine premiepakker til filmene Terminator: Genisys, Minions, Ted 2, Ant-Man, Paper Towns, Mission Impossible – Rogue Nation, The Fantastic Four, Dryads og Innsiden ut.

500 eksemplarer er trykket av plakatene, ettersom de fleste nå bruker digitale plakater som supplement, sier Sjøberg til KINOMAGASINET.

– Det har vært arrangert sommerkampanje lenge før min tid i Film & Kino, sier hun. Tidligere var det sommerturneer med eksterne parter og helt andre budsjetter.

– Grunnen til at vi gjør det er at kinoene skal ha godt innhold på Facebooksidene gjennom sommeren, i stedet for at alle skal sitte på sin egen tue, og gjøre noe som ligner.

– Det er enkel måte å lage en konkurranse på, ved at man legger den i en Facebook-applikasjon. Hver kino kan se hvem som deltar fra hver enkelt kino. Det er kontaktinformasjon fra hver deltaker, slik at man samle inn forbrukerinformasjon.

– Hvordan går det for kinoene å gjennomføre kampanjen?

– Det går lettere for hvert år. De er nå kjent med å legge ut ting, f.eks. å forhåndspublisere for hele sommeren. Kursene vi har holdt har hjulpet.

Landets største kinokjeden, Nordisk Film Kino, er i år for første gang ikke med på kampanjen til Film & Kino. En egen sak om dette kommer på KM.

KINOMAGASINET © KINOSOMMER: Reklameplakat for årets kinosommerkampanje 2015 i regi av Film & Kino.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
21. juni 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bransjen flokker til CineEurope
NFK med egen kinosommer-kampanje