
Etter sytten dager på norske kinoer er det solgt 425.328 billetter til Skjelvet.
Det gir en omsetning på 53,6 millioner kroner, som deles mellom produsent Fantefilm, distributør Nordisk Film Distribusjon og kinoene.
Totalbudsjettet på filmen er på 52,1 mill. kroner.
Kinobesøkstallene gjelder fra premieren 31. august til søndag 16. september 2018.
Skjelvet er nå årets tredje mest inntektsgivende og sette film på norske kinoer i 2018. Foran troner Den 12. mann, med 425.756 besøkende, på andreplass – en andreplass Skjelvet går forbi 17. september 2018.
Rekordstor åpningshelg: Skjelvet starter sterkere enn Bølgen
Mamma Mia! The Show Must Go On er etter ni uker på kino sett av 681.723, og troner på førsteplassen.
Nye filmer strever med å få oppmerksomhet i konkurransen med de store for tiden, som også inkluderer The Incredibles 2, med snart 300.000 solgte kinobilletter.
Av de nye filmene som hadde premiere helgen 13.–16. september er det The Predator som gjør det skarpest, med 13.194 solgte billetter. Det gjør den til helgens tredje mest sette film på norske kinoer.
Av andre nye filmer følger deretter I Can Only Imagine (4.845, sjetteplass), Searching (2.516, åttendeplass), The Happytime Murders (1.867, ellevte plass), Leave No Trace (1.442, tolvte plass) og Dont’ Worry, He Won’t Get Far On Foot (865, sekstende plass).
Facebook
RSS