• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Skeie med leveranse til Warner Bros.

Knut Godal, salgs- og markedssjef i Skeie Seating AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET
Skeie med leveranse til Warner Bros.
John Berge
John Berge
6. desember 2016

Den norske stolleverandøren Skeie Seating AS skal for første gang levere kinostoler til USA og ikke til hvem som helst, nemlig Warner Brothers.

Kinosalen det er snakk om heter er Tour Lobby Theatre, som er en kinoen i studioets lokaliteter i Burbank i California, og som de som tar Warner Bros. Studio Tour besøker.

Skeie skal levere 70 stk Sonate Tipup-stoler med broderinger og spesialtilpasninger i januar 2017.

Warner Bros. Studio Tour-logo.

Warner Bros. Studio Tour-logo.

Salgs- og markedssjef Knut Godal hos Skeie Seating AS beskriver leveransen som prestisjetung og en milepæl for det norske firmaet.

Skeie har hatt innpass i USA innenfor andre viktige segmenter, som universitet, høyskoler og enda til FN-bygningen i New York, men har aldri tidligere leverte sine kinostolprodukter. Før nå.

Og flere solide kontrakter er på gang i USA i kjølvannet av dette første oppdraget, røper Godal. Hva konkret disse er kan han annonsere på nyåret 2017.

– Det er et mylder av firma som tilbyr kinostoler. Hvordan har Skeie nådd opp i konkurranse med disse?

– Det dreier seg om hard jobbing. Godt renomé, gode leveranser og høy kvalitet på produktene, svarer Knut Godal.

Det er inne i dette bygget på Warners studio i Los Angeles at Skeie nå leverer nye kinostoler. Foto: Warner Bros.

Det er inne i dette bygget på Warners studio i Los Angeles at Skeie nå leverer nye kinostoler. Foto: Warner Bros.

Han forteller at hos Warner er det en islending i Los Angeles som styrer prosjektet, med en forkjærlighet for skandinavisk design og vel vitende om kvalitet, tok han kontakt med Skeie.

– Det er viktig å få en fot inn det amerikanske kinomarkedet, som jeg har jobbet mye med de to siste årene.

Godal har Storbritannia og USA som hovedfokus, og jobbingen skjer via e-post, telefon, konferanser som CineEurope og CinemaCon, samt med kundebesøk.

– Vi slåss mot et lavprissegment som vil inn til de store aktørene. Men det er alltid plass til gode kvalitetsleverandører, sier Skeies mann.

Runar Lien, operativ sjef og Knut Godal, salgs- og markedssjef i Skeie Seating AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET

Runar Lien, operativ sjef og Knut Godal, salgs- og markedssjef i Skeie Seating AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET

Skeie ser hele verden som et marked, men er fortsatt opptatt av Norge og nabolandene.

– Det går veldig bra i Norge. Vi har holdt markedsandelen, men merker konkurrenter både på kino og auditoriesiden. Vi har jobbet oss inn etter endringene hos oss i 2014. Men vekstpotensialet er begrenset i lokalmarkedet. Vi har sporadisk kunder i Sverige og har gjort en del for Nordisk Film Kino.

I USA er det nå en trend at det er stoler med komfort og kvalitet som er i skuddet, men samtidig kopierer leverandørene hverandres stil og design. Det er også tegn på at mange ønsker mer bevegelige deler av stolene.

– Vi har patentbeskyttet våre modeller. Vi jobber kontinuerlig med produktutvikling, men det hele er behovsorientert og ikke basert på «hype».

– Skeie blir sett på som nye og friske i mange land, selv om det er godt innarbeidede modeller i Norge vi viser frem. Vi blir sett på som et frisk pust, kontra de andre merkene.

Skeie-stoler på utstilling i CineEurope 2013. Foto: Sigurd Moe Hetland.

Skeie-stoler på utstilling i CineEurope 2013. Foto: Sigurd Moe Hetland.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
6. desember 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Skeie storfornøyd med responsen 22.06.2016
  • Her er Skeies nye kinomann 17.08.2015
  • Gabrielsen fra Skeie til Fiber Protector 08.06.2015
  • Skeie med Nordisk Film-kontrakt 25.06.2014
  • Skeie er i gang igjen 04.04.2014
  • Bransjen håper Skeie kommer tilbake 17.03.2014
  • Skeie er konkurs 17.03.2014
  • Flere storordrer til Skeie 23.07.2013
  • CineEurope: «Viktig arena for Skeie» 22.07.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Paramount+ vil koste 69 kroner
    VOD (KLIKKEFILM)25. februar 2021
  • Nå krymper også Paramount kinovinduet
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • 452.000 kroner til seks kinoer
    KINODRIFT24. februar 2021
  • Nå er Star i gang hos Disney+
    VOD (KLIKKEFILM)23. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Terje tror på bedre tider for kinobransjen
    KINOLEVERANDØR29. januar 2021
  • Star gir Disney+ mer voksent innhold
    VOD (KLIKKEFILM)28. januar 2021
  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Paramount+ vil koste 69 kroner
    VOD (KLIKKEFILM)25. februar 2021
  • Nå krymper også Paramount kinovinduet
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • 452.000 kroner til seks kinoer
    KINODRIFT24. februar 2021
  • Nå er Star i gang hos Disney+
    VOD (KLIKKEFILM)23. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA
Betydelig vekst for Fiber Protector Norge