
Skeie går inn i 2021 med nye nettsider, en historisk god ordreforventning og tror at det blir veldig travelt fremover.
– Vi har heldigvis ikke mistet mange kontrakter som følge av koronaen, men det har vært mange forskyvninger i leveringstid, forteller Torbjørn Hetland, salgs- og markedssjef, i en nyttårsprat med KINOMAGASINET.
Sammen med seniorrådgiver Runar Lien foregår intervjuet, som vanlig er i våre dager, via Teams.
– Vi registrerer usikkerheten som er både i inn- og utlandet. Prosjektene går sent, eller er satt på vent på ubestemt tid, slår de fast. Investeringsbeslutninger tar lengre tid, men det er mye i emning nå.
Og innen kinomarkedet er det mange spennende prosjekter som Skeie snuser på, både i inn og utland, uten at de vil gå nærmere inn i detaljer. Men det er mange som ønsker å oppgradere og pusse opp når kino- og kulturhus nå har hatt mindre aktivitet.
– Vi tror den største veksten til Skeie fremover vil skje utenfor landets grenser. Vi har blant annet jobbet mye mot det tyske markedet, forteller Torbjørn Hetland.

Seniorrådgiver Runar Lien i Skeie (t.h.) med tre av selskapets nyere stoler, presentert under Den norske filmfestivalen 2020 i Haugesund. Foto: Skeie.
En av Skeies store fordeler i markedet er deres evne til å «skreddersy» stolene til hvert enkelt prosjekt.
– Jeg har min tillit i 2021 til at helsemyndighetene får vaskinert tilstrekkelig med folk. Når det løsner blir det utrolig travelt for de fleste bransjene, spesielt kultur og utelivsbransjen vil få et kjempeoppsving. Folk vil gå på kino og kulturtilstelninger, og elevene vil igjen treffes på skolene.

Torbjørn Hetland (t.v.) og Runar Lien. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
LES OGSÅ:
Facebook
RSS