• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

PRISUTDELING

Sju priser delt ut under tidenes første «Big Screen Awards»

Tidenes første «Big Screen Awards» gikk av stabelen hos ODEON Oslo torsdag 31. januar 2019. Alle foto: CAPA/MDN.
Sju priser delt ut under tidenes første «Big Screen Awards»
admin
admin
2. februar 2019

Mobilleverandøren Talkmore ble den store vinneren hos tidenes første «Big Screen Awards».

Talkmores reklamefilm «Hockey» vant både beste riksfilm og publikumsprisen.

«Big Screen Awards» – et samarbeid mellom kinoreklameselskapene Media Direct Norge og CAPA kinoreklame – ble avholdt torsdag 31. januar 2019.

Prisutdelingen «Big Screen Awards» hedrer de beste reklamefilmene og kampanjene på kino i Norge i 2018.

Arrangementet er en videreføring av tre år med «Gullfilmen».

Det nye er at det nå er mange flere priser og et eget prisutdelingsshow.

Vegard Kvalvaag, salgsdirektør CAPA.

Priser ble delt ut i sju kategorier, i et show ledet av konferansier Halvor Johansson på nye ODEON kino på Storo i Oslo.

– Jeg synes det er veldig fint at vi i kinobransjen står samlet og lager et så utrolig godt gjennomført arrangement for bransjen, uttaler Vegard Kvaalheim, salgsdirektør i CAPA.

– At Big Screen Awards blir tatt imot så godt av kundene våre er jo også utrolig stas, sier Kvaalheim.

– Arrangementet gikk over all forventning og vi synes det var veldig kult å vise frem ODEON kino på Storo. Jeg håper vi har klart å inspirere til alternativ bruk av kinoen.

– Det var fantastisk hyggelig å kunne feire de mange flotte kinoreklamene. Big Screen Awards ble akkurat den suksessen som vi håpet på, sier Ronny Lieblein, som er direktør i Media Direct.

Jannicke Riise, markedskoordinator i Talkmore, ble ekstra glad for prisen «Kinopublikummets favoritt»:

– Vi må jo innrømme at å vinne den henger ekstra høyt. Det er jo folket vi ønsker å nå ut til. To priser på én kveld er skikkelig stas, sier hun.

– Vi synes det er fantastisk og meningsfylt og være med på å knytte mennesker sammen gjennom mobilteknologien. Det er dette perspektivet som ligger til grunn for reklamekonseptet vi har utviklet sammen med TRY Reklamebyrå. Det er så lite som skal til for å glede noen du er glad i. Dette er den fjerde filmen i konseptet, og samtlige har blitt veldig godt mottatt. Spesielt «Hockey» og «Rotete datter», sier Riise.

Av femten nominerte filmer i beste film riks-kategorien var det «Smarthus»-filmen til Rema 1000, Finn.no med «Brukt sportsutstyr» , Forsvarets «Fantastiske ingenting» og Norsk Tipping med filmen «Shit in Space» som havnet i finalerunden.

Talkmore stakk likevel det lengste strået, og juryerepresentant Eirik Michaelsen fra McCann begrunner avgjørelsen med følgende:

I disse «mobile first»-tider, der man innen en komma sju sekunder, skal lokke frem undring, latter, sinne og gråt – gjerne samtidig, er det jo unektelig befriende å få juryere materiell på godt over minuttet. «Cinema first» er nok å strekke strikken vel langt, men jeg er glad det igjen har blitt lov å si «historien først». For vinneren er neppe laget for verken mobil eller for kino, men for folk. Og derfor koster det meg så lite å kunne fortelle at kombinasjonen skaphomse og ishockey kan bety så mye; denne gangen til gull i Beste Film, Riks.

Prisen for årets lokale reklamefilm gikk til Lillestrømbanken med den flotte filmen #Heierpå!, som fikk frem mang en tåre i kinosalen.

– Det var overraskende høyt nivå på mange av filmene i denne kategorien, sier juryrepresentant Rita Helgesen fra Norsk Tipping.

– Lillestrømbanken har virkelig klart å vise både sitt engasjement, tilhørighet og sin støtte til nærområdet på en kreativ måte gjennom denne filmen.

I tillegg for priser for beste reklamefilmer, ble det delt ut priser for Beste utvidet bruk av kino, Beste match og Årets nykommer. Young Lions Film ble også kåret i løpet av kvelden.

Beste utvidet bruk av kinoreklame gikk til Volvo for «Verdens største kinoreklame» der hele taket i Colosseum kino ble brukt til å vise en spektakulær reklamefilm. En enstemmig jury var enig at dette var en soleklar vinner som klarte å skape en rendyrket opplevelse, stolte på kinofilmens fortelleregenskaper og kinosalens evne til å skape en unik atmosfære med enorme bevegelige flater, altomsluttende lyd og store følelser.

Beste match gikk til TINE Litago som har lykkes i å lage en konsistent, relevant og sjarmerende løsning med relativt lite midler. Med spesiallagede filmer for ulike sjangre og målgruppetilpasset og kontekstuell plassering har Litago brukt et velkjent kreativt konsept på en leken og effektiv måte.

Årets nykommer ble YARA. Juryrepresentant Jarle Thalberg fra GroupM sier følgene om vinneren:

Yara er ikke en opplagt bruker av betalte medier og har heller ikke historikk på å bruke betalte reklameflater. Det er derfor gledelig å se at når denne annonsøren først lager betalt reklame at de da velger den mediekanalen som har høyest impact, samt treffer målgrupper som kan være vanskelig å nå for eksempel på TV som unge mennesker og barnefamilier. Yara har også laget en film som gjør seg godt på det store lerret.

Det ble Zakarias Nadir og Glenn Haugen fra Tante Randi som stakk avgårde med gullet i Young Lions Film-konkurransen med den sterke filmen «Treated like a child», og som skal reise ned til Cannes i juni og forsvare Norges ære i den internasjonale YL Film konkurransen.

Sølvet gikk til Anine Iversen og Alexander Mostue fra Futatsu og bronsen til Theis Roksvåg Pedersen og Christoffer Rontén fra Per Høj.

Fra venstre:Jarle Thalberg – Media & Trading Director i Group M, Christer Solberg – Marketing Manager i MDN, Ronny Lieblein – CEO i MDN.

 

Fra venstre: Iselin Haug Holtan, Key Account Manager hos CAPA, Beathe Kvalsvik Breivik, kinosjef ODEON Ålesund og Camilla Rønnes, Key Account Manager hos CAPA.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
PRISUTDELING
2. februar 2019
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden
  • CAPA, Filmgrail og DX = Sant 04.06.2018
  • CAPA Kinoreklame utvider staben med salgsdirektør 19.03.2018
  • MDN og CAPA lover enda mer priser 07.02.2018
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil 04.04.2017
  • Ledig jobb hos CAPA Kinoreklame AS 22.03.2017
  • MDN jakter på ny markedssjef 08.11.2017
  • MDN og Filmweb samarbeider om annonsetilbud 18.05.2017
  • MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet 10.03.2017

Siste saker fra PRISUTDELING

Netflix kan slå 85 år gammel Oscar-rekord

admin25. november 2020
Les mer

Barn fikk Nordisk råds filmpris 2020

Veronica Karlsen27. oktober 2020
Les mer

Kinobransjen hedret sine egne

John Berge27. oktober 2020
Les mer

Schitt’s Creek gjorde rent bord i Emmy-utdelingen – «Succession» ble beste drama

admin21. september 2020
Les mer

Barn i prisvinden igjen – vant Filmkritikerprisen

Veronica Karlsen4. september 2020
Les mer

Snart klart for filmfestival i Venezia: Med munnbind og et stjernefattig program

Veronica Karlsen31. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Her er Golden Globe-vinnerne 2019
Veien til Oscar 2019