• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Seks heldige vinnere skal hedres i Big Screen Awards 2019

Den rykende ferske logoen til Big Screen Awards.
Seks heldige vinnere skal hedres i Big Screen Awards 2019
John Berge
30. oktober 2018

Om CAPA og Media Direct Norge

CAPA distribuerer kinoreklame til omtrent 45 kinoer som samlet leverer ca 5,3 millioner besøkende hvert år. Dette utgjør ca 47 % av det kommersielle kinobesøket i Norge

Media Direct Norge er markedsleder (53%) innen kinoreklame i Norge med 84 kinoer, blant annet alle Nordisk Film kinoene i Oslo. Selskapet er et datterselskap av Nordisk Film Kino, som er et selskap i Egmont.

Etter tre år med «Gullfilmen» slår kinoreklameselskapene på stortrommen og inviterer til Big Screen Awards.

Festutdelingen skal finne sted 31. januar 2019 – for første gang – på kinoen ODEON Oslo på Storo i hovedstaden, et steinkast unna en av arrangørene – Egmont-eide Media Direct Norge.

Arrangementet er et samarbeid mellom Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame, som også samarbeidet om «Gullfilmen».

Under prisutdelingen – hvor mediebyråene og de nominerte kundene er inviterte – har seks priser.

De beste reklamekampanjene kåres i kategoriene «Beste film – riks», «Beste film – lokal», «Beste match», «Beste utvidet bruk av kinoarena», «Årets nykommer» og «Best i test».

Utdelingen gjelder reklamekampanjer som blir vist på kino mellom 1. januar og 31. desember 2018.

Allerede under utdelingen av Gullfilmen for 2017 røpte MDN at de kommer med en endring av konseptet.

Gunnar Holm-Lintermann er senior kinorådgiver hos Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Gunnar Holm-Lintermann, senior kinorådgiver hos Media Direct Norge (MDN) kunne da fortelle at kinoreklameselskapene MDN OG CAPA i løpet av 2018 skal komme med et nytt og større konsept med flere priskategorier, og han lovte en stor prisutdelingsfest.

MDN og CAPA lover enda mer priser

Juryleder Maria Aas-Eng i Big Screen Awards sier at kino er en kanal med sterke presentasjonsegenskaper, noe som gjør den godt egnet for merkevarebygging.

– I tillegg står kino også sterkt i unge målgrupper. I tråd med sterkere fokus på langsiktig merkebygging, særlig mot yngre segmenter, opplever vi at kino stadig oftere blir vurdert som en relevant kanal for mange annonsører, sier Aas-Eng.

Silje Helen Gundersen er Research and Insights manager hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: CAPA Kinoreklame AS

– Det er flere grunner til at vi endrer konseptet, forteller Silje Helen Gundersen, Insights & Research Manager hos CAPA Kinoreklame AS, til KINOMAGASINET.no.

– En av grunnene er at vi ikke bare har kinoreklame, men også driver med eventer og andre digitale produkter. Det er også riktig å differensiere lokal og riksdekkende reklamefilmer. Det finnes mange gode lokale filmer som ikke kan konkurrere med de store. Et annet aspekt er å gjøre det hele kulere, og på en mer ordentlig måte, sier Gundersen videre.

MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen»

Markedssjef Christer Solberg i Media Direct Norge sier veksten gjør det naturlig å hedre flere av de gode reklamekampanjene på kino.

– Etter suksessen med Gullfilmen ønsker vi nå å gjøre noe enda større ut av arrangementet. Vi ønsker å involvere flere annonsører og byråer. Det er rett og slett så mange gode reklamefilmer og kampanjer på kino som vi mener fortjener oppmerksomhet.

Christer Solberg er markedssjef i Media Direct Norge. Foto: Media Direct Norge.

– Endelig får vi en skikkelig kåring hvor vi kan feire det unike mediet kino faktisk er, og ikke minst showcase alt det flotte materiellet og de kreative kampanjene vi har på kinoarenaen, sier CAPA-direktør, Jan Tore Kristiansen.

Adm. direktør Jan Tore Kristiansen har ledet CAPA Kinoreklame i fire år høsten 2018. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

Lasse Gimnes: Kinoene slår tilbake hver gang dere blir angrepet

Nordmenns årlige kinobesøk har – med kun noen få unntak – ligget stabilt rundt 11,8 millioner siden år 2000. Tallet ventes å stige til rundt 12,4 millioner i 2018. Mens mange andre mediekanaler opplevde annonsesvikt, økte omsetningen av kinoreklame med 6,4 prosent i andre kvartal, sammenlignet med året før, ifølge en rapport fra IRM. Deres prognose viser at inntektene fra kinoannonsering i år vil vokse med 18 millioner kroner i forhold til 2017.

Les om Gullfilm-vinnerne fra 2015, 2016 og 2017 her:

Evergoods film var den beste på kino i 2015

Vinmonopolet hadde beste reklamefilm på kino i 2016

Ostefilm om fisketur ble Gullfilmen-vinneren for 2017

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
30. oktober 2018
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • CAPA, Filmgrail og DX = Sant 04.06.2018
  • CAPA Kinoreklame utvider staben med salgsdirektør 19.03.2018
  • MDN og CAPA lover enda mer priser 07.02.2018
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • CAPA utvider produktspekteret og endrer grafisk profil 04.04.2017
  • Ledig jobb hos CAPA Kinoreklame AS 22.03.2017
  • CAPA vil tilby kinoapp til alle 03.01.2017
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • MDN jakter på ny markedssjef 08.11.2017
  • MDN og Filmweb samarbeider om annonsetilbud 18.05.2017
  • MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet 10.03.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Ostefilm om fisketur ble Gullfilmen-vinneren for 2017 07.02.2018

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Trailer: Thor: Love and Thunder
    TRAILER18. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Popcorn fortsatt pop, pop, populært!
Kinoreklamevekst uten sidestykke