• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Samkjører kinoreklame i seks land

Adm. direktør Ted Johansson i SF Media, som også er daglig leder i NCG Media og konst. adm. direktør i CAPA i Norge. Foto: John Berge, VIDEOMAGASINET ©
Samkjører kinoreklame i seks land
John Berge
2. mai 2014

NCG Media

Består av SF Media (Sverige), Capa (Norge) og Finnkino (Finland, Baltikum).

Består av totalt 155 kinoer.

Kinoreklame hos Nordic Cinema Group (NCG) – bestående av Finnkino, SF Bio, SF Kino og Forum Cinemas – skal nå samkjøres bedre i hele regionen av seks land.

Det lover adm. direktør Ted Johansson i SF Media, som også er daglig leder i NCG Media og konst. adm. direktør i CAPA i Norge – i påvente av selskapets jakt på ny adm. direktør.

– Det som har vært tilfelle før, er at selskapene ikke har jobbet sammen tidligere. Det klassiske tegnet på det er at CAPA har reist til Stockholm og solgt til kunder som var interessert i kinoreklame i Norge, og det svenske selskapet vise versa. Det føles ikke så moderne, sier Johansson i en samtale med KINOMAGSINET.

Han forteller at NCG nå skal forsøke å fortelle de interesserte annonsørene, spesifikt de store varemerkene, at de kan få en mediestrategi for kinoreklame i hele seks land – ikke bare Norge, Sverige, Finnland, men også NCG-kinoene i Baltikum, Forum Cinemas.

NCG Media har gjort en stor kundeanalyse. Da har de sett at en stor annonsør annonserer på kino i Sverige, men kanskje ikke i Norge. De største varemerkene er på plass i ulike land, men bare et ar av de virkelige gigantene er kun i to av landene, ikke i alle tre, selv om dette er varemerker med en nordisk organisasjon.

– Noen av de store varemerkene kan si at kino ikke har utgjort stor nok masse for de. Når vi ser på portefølgen vår, med 30 millioner kinobesøk i året, synes vi det er stor masse. Vi mener kinoreklame bør være ekstra interessant for de store annonsørene, når man ser at det er urbane mennesker i by og høy representasjon av unge mennesker de når. Dette er målgrupper disse varemerkene strever med å nå . Vi ønsker å tilby annonsørene å treffe disse menneskene i alle land, fremfor bare i ett og et land. Da kan vi gjøre det mer effektivt for de, sier Johansson.

Han forteller at en vanlig innvendig er at reklamefilmen firmaet har, ikke er bra nok for kino.

– De sier dette om sine egne filmer. De synes at TV-reklame er frekvensbasert, mens en film som vises på kino bør ha høyere kvalitet. Dette vet vi ikke stemmer. Reklamefilmer som går bra på TV, går bra på kino, mener den svenske toppsjefen.

Nå innfører CAPA og søsterselskapene dette i praksis. Medarbeiderne snakker tettere sammen og de store annonsegigantene får et felles tilbud for alle land.

– Min tanke er å ta det som er bra og prøve det i andre land. Kino er relativt liten reklameindustri, sammenlignet med TV og nett. Det kan generere ny omsetning for CAPA og vi har eksportmuligheter med annonsører som nå kun bruker norsk kinoreklame. Denne fellestankegangen vil gjøre oss unike i kinosammenheng, hevder Ted Johansson.

– Etter noen måneder i Norge, er vi spent på hva du synes om nordmenn versus svensker i forretningslivet.

– Nordmenn er fantastisk actionorienterte. Det er mye mer «go to action» enn hva svenskene er. Svenskene er klassisk konsensusdrevne. Lederskapet i Sverige er bedre enn hva man tror, men nordmenn er med direkte. De vil ikke vente og analysere. Men alle selskap er forskjellige. CAPA er entreprenørdrevet, mens i Sverige er reklameavdelingen en liten del av 1.500 personer i SF Bio. Alle tror det man gjør er unikt, men ser man på det utenfra, gjør vi det samme.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
2. mai 2014
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Leder CAPA i overgangsfasen 31.03.2014
  • Hun er CAPAs salgssjef 27.03.2014
  • Ny giv for CAPA 14.03.2014
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.
    KINOBRANSJEN22. april 2022
  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Lager 20-30 nettsider i året
Unique søker etter nye medarbeidere