• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Årets første reklamefilm til topps

Bilde fra Sølvfilm nummer 1 i 2016, «Gi for livet», av Kreftforeningen.
Årets første reklamefilm til topps
Per Mork
14. april 2016

Kreftforeningens reklamefilm – «Gi for livet» – er kåret til den beste kinoreklamen det første kvartalet i 2016.

Dette som en del av kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklames Gullfilmen-konsept, som dreier seg om å kåre landets beste reklamefilm. Det er fire kvartalsvinnere. I 2015 gikk filmen «Butler» fra Joh. Johannson helt til topps – og vant historiens første Gullfilmen. Nå er reklamekåringen i gang med år nummer to.

Fem filmer var med i finalekampen om den første sølvfilmen i 2016. I tillegg til vinner-filmen, ble Tine Melks «Sjokoladekake», Talkmores «Dekning skjorte», Nidars «Doc halslinser» og Netcoms «Stories Eskil Digernes» vurdert av juryen denne gangen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren «Gi for livet» for første kvartal 2016:

«Dette er reklamefilmen som innehar det aller meste som en god reklamefilm skal ha. Den har høy produksjonskvalitet og stikker akkurat passe i hjertet for å kunne bli husket og ikke minst bidra i kampen mot kreft. Solid film som virkelig forteller en historie».

Bak vinnerfilmen denne gangen står reklamebyrået Ernö, mens Marius Holst står bak regien av filmen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino som mediekanal har lagt bak seg et godt 2015 og er i gang med et sterkt 2016. I fjor økte antall solgte kinobilletter fra 11,1 til 12 millioner. Og ifølge IRM økte reklameomsetningen på kino med 5,8 prosent i fjor, og det i et reklamemarked som falt med 2,1 prosent.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge mener vinner-filmen for 1. kvartal 2016 er «en fantastisk reklamefilm.»

– Etter suksessen med «Bryllupstalen» under siste utgave av Gullfisken, klarer de igjen å vekke følelser, og denne gangen med et veldig positivt budskap. Sterkt, sier Ronny Lieblein.

Kreftforeningen gikk nemlig også helt til topps i Gullfisken 2015, den årlige TV-reklame-kåringen på TV 2. Denne gikk av stabelen i februar i 2016.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, mener følgende om vinnerfilmen det første kvartalet i 2016.

– Dette er en sterk film i en god kvalitet som er tankevekkende og følelsesladet. Den får frem den korte avstanden mellom liv og død på en fin og sterk måte. Budskapet er tydelig, og den treffer målgruppen godt, sier Williams.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom mener Gullfilmen har fått en meget god start i 2016.

– Kreftforeningen fortsetter å imponere når det gjelder reklamefilm, og vi har fått en svært sterk åpning på det nye Gullfilmen-året. Filmen fra Kreftforeningen setter følelser i sving. En viktig film – og en veldig godt laget reklamefilm, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressemelding.

Se filmen nedenfor!

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
14. april 2016
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerKino
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015
  • Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016 08.02.2016
  • Evergoods film var den beste på kino i 2015 08.02.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ladybird AS dømt for ugyldig avskjed
Incode tilbys over hele verden