• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Årets distributør 2016 har ordet

Daglig leder Marius Olsen (t.v.) og markedssjef Atli Bjarnason i Another World Entertainment fikk prisen som Årets distributør fra Norske kinosjefers forbund. Foto: Sigurd Moe Hetland. ©
Årets distributør 2016 har ordet
John Berge
27. august 2016

HAUGESUND: «Helt fantastisk og svært overraskende!» sier Another World Entertainment (AWE) etter at kinosjefene har kåret selskapet til årets distributør.

Under et lukket bransjearrangement under Den norske filmfestivalen i Haugesund tirsdag 23. august 2016 delte Norske kinosjefers forbund ut prisen årets distributør for første gang. (Les saken om dette her.)

– Hvordan føles det å få denne prestisjetunge prisen foran langt mer etablerte og eldre filmdistributører?

– Dette føles helt fantastisk og det kom svært overraskende, svarer Marius Olsen, daglig leder i AWE.

– Det at prisen kommer fra kinosjefer over hele Norge er rører oss langt inn i hjerteroten. Vi er veldig glade i jobben vi gjør er stolte over filmene vi jobber med. Men til syvende og sist er det jobben sammen med kinosjefene og deres team som gjør at vi lykkes. Vi blir ikke bedre enn den innsatsen alle kinoene legger ned ute i felten, og med den arbeidsviljen og kreativiteten vi møter der ute, gjør oss ydmyke og dypt takknemlige.

– Hvordan har veien vært fra oppstart med kinofilm i 2013?

– Det har vært en spennende vei med flotte titler som har blitt tatt godt imot av kinoer og publikum som Lore, Motorsagmassakren, Mamma, Salvation, Mandariner, Jeg er Ingrid, It Follows, What We Do in the Shadows, Det Helt Nye Testamente, The Babadook, The Assassin med flere. Vi har vokst raskt, men allikevel har vi følt at vi har tatt gode ogforsiktige steg for steg oppover. Resultatet av de internasjonale filmene har gitt oss oppmerksomhet i bransjen, og videre tatt oss inn på markedet for de norske filmene. Det ble en pangstart med Villmark 2, som var en veldig morsom og lærerik film å jobbe med. Det føltes som å stupe fra tiern for aller første gang med vår første norske film, og det ga mersmak. Nå har vi gjort Huset og Sensommer og står midt i lanseringen til årets norske store actionthriller Cave, som vi håper blir vår aller største film. Det gleder vi oss til og det er et veldig bra teamsamarbeid med selskapet bak Cave, Filmbros. Vi utfyller hverandre godt, motiverer og pusher hverandre underveis til det beste resultatet. Kinoene stiller seg godt bak Cave, og dere leverer en fantastisk jobb med posters, trailing og markedsmateriell. Så her er det bare å stå på hele veien.

– Hva er ambisjonene videre?

– Vi jobber med langsiktig forutsigbarhet på alt vi gjør, og vil jobber hardt for å ha de beste titlene for oss. Vi har som mål å gjøre en best mulig jobb på alle titlene vi leverer, for om vi ikke gjør det, kan vi like godt droppe tittelen. Alle titlene er unike og har sine unike markedsføringsbehov. Det viktigste av alt er at vi skal gjøre det vi sier og si det vi gjør. Vi er veldig takknemlig for at vi får jobbe med noe vi er glad i, og det er jeg overbevist om at speiler vår innsats underveis. Tusen takk for at vi mottok prisen får årets distributør. Det er vi svært takknemlige for, sier Marius Olsen.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
27. august 2016
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Årets distributør: Another World Entertainment 25.08.2016
  • Her er Another World Entertainments nye markedssjef 10.02.2016
  • FilmBros til Another World Entertainment 08.01.2016
  • AWE «teaset» Cave overfor bransjen 23.08.2016
  • AWE skal kinolansere Villmark 2 11.05.2015
  • It Follows blir AWEs største filmlansering 13.04.2015
  • Flere kinolanseringer fra AWE 24.10.2014
  • Første egne kinolansering for AWE 16.12.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer

Slik gikk det med julens nye kinofilmer

John Berge13. januar 2022
Les mer

For første gang på fire år fikk tre filmer 18-års aldersgrense for kinovisning

admin4. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.
    KINOBRANSJEN22. april 2022
  • Vangelis er død
    DØDSFALL19. mai 2022
  • Hvorfor får filmer oss til å gråte, skvette og juble
    19. mai 2022
  • To år etter blir det krigsfilmpremiere
    FILMLANSERING19. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinobransjen fornøyd med NFI
Bransjeveteran krever millionerstatning av UCS