
Edge of Tomorrow. Kinopremiere: 4. juni 2014. Basert på Hiroshi Sakurazakas tegneserieroman All You Need Is Kill. Regi: Doug Liman. Budsjettet på filmen er på hele 175 millioner dollar og er av bransjebladet The Hollywood Reporter beskrevet som en av de mest risikofylte sommerfilmene.
En av sommerens store scifi-epos, Edge of Tomorrow, er klar for lansering. Distributøren har selvsagt stor tro på Tom Cruises evner til å fortsatt fenge publikum.
– Edge of Tomorrow har vi stor tro på, forteller markedssjef Janne Holmboe hos distributøren SF Norge AS.
Hun beskriver filmen, som lanseres av Warner, som en film med høy underholdningsverdi for primærmålgruppen 13-34 år, men at treffer godt og bredt alle som liker å gå på kino.
– Action, humor, spill og sci-fi i skjønn forening, sier Holmboe til KINOMAGASINET.
– Hvordan markedsføres den?
– Filmens kampanje er bred og tung og vi kommer til å benytte TV, utendørs, online med takeover løsninger og annonsering med både audiospots og traileravspilling.
Leder av kinoavdelingen, Åge Hoffart, hos SF Norge sier at etter internvisningen var det allmenn jubel på kontoret.
– Jeg tror vi går godt over 100.000 besøkende på denne, forteller Hoffart til kinobransjens fagblad.
Facebook
RSS