
COLOSSEUM KINO, OSLO: – Her går det unna, selv når det er mange gjester!
Det forsikrer servicemedarbeiderne Anette Rasmussen og Robin Sørensen om, som jobber i Stjernekiosken, en av to kiosker på det som er Norges største kino pr. høsten 2017 – Colosseum kino i Oslo.
Når det er fullt trøkk kan i alt fire medarbeidere betjene kundene.
– Bestselgerne?
– Brus: Cola og Cola Zero. Og popcorn, kommer det kjapt i svar.
– Hvis det er familier på besøk er det ofte en stor popcorn og sjokolade også. Millions er veldig pop for ungene. Dette med forskjellige farger er gøy. Andre favoritter er popcorn med Bon Aqua og selvplukk av smågodt.

Servicemedarbeider Robin Sørensen i Stjernekiosken på Colosseum kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Utsnitt fra Stjernekiosken på Colosseum kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
– Hva med popcorn med smak?
– Det har slått mest an hos jentene. Toffee seasalt er den mest populære, mener duoen.
– Rekker dere å snakke med kundene?
– Ja, om det er tidlig på dagen. Men utover kveldene blir det ofte hektisk.
– Hva sier kundene?
– De synes som regel at filmene er bra, de liker lyd og bilde på kinoen her.
– Noen liker ikke at de må kjøpe 3D-brilllene.
– De synes ofte det er bra utvalg av godteri. Men når en M-pose koster 79 kroner er det noen som ikke vil ha den likevel. Jeg vil si en av fire legger den tilbake, fordi de mener det er for dyrt. Den koster gjerne 40 kroner i en dagligvarebutikk.
– Tar noen med eget godteri?
– Ja, mange tar med eget godteri, men mange stikker også innom her, kjøper godteri og går hjem, kanskje så mange som to av ti kunder.

Servicemedarbeider Anette Rasmussen i Stjernekiosken på Colosseum kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Utsnitt fra Stjernekiosken på Colosseum kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Facebook
RSS