• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Otto har fått nok av dyrt kinogodteri

Otto Jespersen stiller kritiske spørsmål om kinogodteriprisene til Ivar Halstvedt. (Skjermbilde fra TV 2).
Otto har fått nok av dyrt kinogodteri
John Berge
3. oktober 2018

På vegne av seg selv – og ikke minst seernee – tar Otto Jespersen og hans makker Emilie Skolmen for seg ting i samfunnet som går oss på nervene eller kan behøve en Ottosk pekefinger. Otto har fått nok, sesong to, starter onsdag 3. oktober på TV 2 og kan også sees på TV 2 Sumo.

Adm. direktør Ivar Halstvedt i ODEON Kino / SF Kino stilte opp for revolverjournalist Otto Jespersen.

Jespersen sier i innslaget i sesongpremieren av Otto har fått nok (sesong to) at han lurer på hvorfor godteri er så himla dyrt på kino, og deretter: «Jeg dro for å finne den ansvarlige».

Ivar Halstvedt sa ja til å la seg intervjue om det touchye temaet for kinoene, som representant for landets nest største kinokjede, ODEON, men det står riktignok SF Kino i innslaget (som jo er det gamle navnet).

Så hvorfor, Halstvedt?

Han starter med å svare:

– Vi er ikke så mye dyrere enn andre kiosker, men vi er nødt å ha et påslag på prisen for …

Og blir avbrutt av Jespersen:

– Som grisk kinosjef hva er en rimelig pris for denne posen Smash?

– Nei, altså, hvis man velger Smash er det et av de dyreste produktene vi har. Det blir vanskelig å si for meg hva den bør koste, men den koster veldig mye penger. Jeg er klar over det.

– Hva koster den? spør Jespersen videre.

– Den koster vel oppimot 80 kroner.

– En 200 grams pose koster 150 spenn, opplyser programlederen.

– Dere har altså firedoblet prisen i forhold til å kjøpe det i butikken, legger han til.

Halstvedt svarer det kinosjefer ofte svarer når de skal forsvare prisene:

– Det koster også mer å spise middag ute enn å kjøpe det på rema 1000 og gå og tilberede det hjemme.

750 kroner pr kilo for Smash.

Adm. direktør Ivar Halstvedt i ODEON Kino / SF Kino svarer for seg i Otto har fått nok. (Skjermbilde fra TV 2).

«Men det å ta den prisen folk faktisk er villig til å betale, er det samme tankegangen den gang de økte prisen på HIV-medisin med 5000 prosent? Er dette et signal til lavtlønte og trygdede om å holde seg borte fra kino?» spør Jespersen.

– Vi anbefaler de som har lavt budsjett eller prisbevisste om å kjøpe popcorn og drikke-menyer, svarer Halstvedt.

Og det har Jespersen regnet på. En familie på fire som skal ha kinobillett, popcorn og brus, kan for samme pris reise til til Kypros med fly tur / retur, hevder han.

Halstvedt kan ellers opplyse at cirka en tredjedel av inntektene kommer fra godteri, og hevdet at ODEON «taper penger på å selge kinobillettene.»

– Det ligger åpenbart gode penger i å skru prisene på kinogodteri i været, er det en øvre smertegrense, spør Jespersen.

– Det er klart at med eksemplene Smash og M så synes vi selv at prisene på dette begynner å bli svært høyt, svarer ODEON-direktøren.

SF Kino vil selge kinogodt så dyrt som mulig

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
3. oktober 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Verdensteatret på Rjukan var uten digitallevering av film i underkant av to måneder
Sandefjords Blads redaktør kritisk til kinodriften