• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Ostefilm om fisketur ble Gullfilmen-vinneren for 2017

Glade Gullfilmen 2017-vinnere (fra venstre): Morten Sohlman (kundeansvarlig MediaCom), Nina Skotte (markedssjef Tine), Lauriane Dutruel (merkevaresjef Tine) og Kristin Berg (reklamebyrået TRY). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Ostefilm om fisketur ble Gullfilmen-vinneren for 2017
John Berge
7. februar 2018

OSLO, VIKA KINO: Tines Norvegia-reklamefilm var den som fenget Gullfilmen-juryen mest av alle kinoreklamefilmer vist i 2017. – Prisen er en veldig hyggelig anerkjennelse, sier Nina Skotte, markedssjef hos Tine.

I begrunnelsen skriver juryen dette:

«Den er lun, den er fin – og det er ikke bare øynene som faller for denne reklamefilmen. Musikken er treffende – og det er helheten som gjør den til vinneren av Gullfilmen 2017. Og dette er ikke minst en historie som treffer mange i kinosalen. En historie om generasjoner – en historie om kommunikasjon som treffer. Filmen ivaretar merkevarens merkeposisjon. Vi kjenner hva merkevaren lover sitt publikum. Og den leverer i beste velgående. Filmen inviterer seerne på en behagelig måte. Det er null støy. Det er ingen aggressivt selgende elementer. Men den går i høyeste grad hjem. Vi husker den, vi minnes den – ja, vi rett og slett digger den.».

Nina Skotte – som satt i salen hos Vika kino under utdelingen onsdag 7. februar 2018 – sier hun ble glad over å høre rosen:

– Det ligger mye arbeid og tanke bak reklamefilmen. Det virker som juryen tatt tak i tanken bak filmen.

Vinnerfilmen til Tine og Norvegia – «Fisketur».

I «Fisketur» ser vi far og sønn dra avgårde, og at alderen deres skifter gjennom filmen. Det hele ender lunt og svalt med en nistepakke ute på innsjøen. Men om de fikk fisk røper ikke filmen. Likevel, det emosjonelle båndet skinner sterkt igjennom. Og slike filmer blir gjerne de som merkevarer ønsker seg for å skape en «byggende profil».

Gullfilmen-vinneren for 2017 ble Tine og Norvegia med reklamefilmen «Fisketur».

 

Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, presenterte begrunnelsen fra juryen han er leder for. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Se vinnerfilmen her:

Morten Sohlman, kundeansvarlig for Tine hos MediaCom, sier til KINOMAGASINET at det er viktig å skape den gode følelsen med slike filmer som vises på kino og TV.

I annen type reklame, som digitalt, print og utendørs, er fokuset gjerne mer på faktiske budskap som «ny smak», «nyhet», osv.

Tines Nina Skotte sier at meierigiganten ønsket å vise at Norvegia-osten er «en konstant i alle fasene i livet, gjennom generasjoner». Hun ble overrasket over på få prisen, siden det var skarp konkurranse og mange andre gode kandidater.

De tre andre filmene (kalt Sølvfilmer) som konkurrerte om Gullfilmen 2017 var følgende: Forsvaret og filmen «Noe mer enn en utdanning», reklamefilmen «The Kid» fra Statens Vegvesen og flyselskapet Norwegian og filmen «America – Just Like The Movies». Sølvfilm nummer fire i rekken gikk til Tine med Norvegia-reklamen «Fisketur», som altså ble vinneren.

PS! TRY sto faktisk bak tre av av fire Sølvfilmen-vinnere i 2017 (nr. 1, 2 og 4).

Les om vinneren fra 2016 her:

Vinmonopolet hadde beste reklamefilm på kino i 2016

Les om vinneren fra 2015 her:

Evergoods film var den beste på kino i 2015

Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016

Dette er Gullfilmen:

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame står bak etableringen av Gullfilmen.

I 2015 vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen.

Den tredje i rekken av Gullfilmen-vinnere, for 2017, ble Tine og Norvegia med reklamefilmen «Fisketur».

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Juryen har bestått av følgende bransjepersoner: Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Agnes-Maarja Tero, markedskoordinator i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino og Ole Eliassen, tidligere merkevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
7. februar 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Sølvfilmpris til reklamefilmen «America – Just Like The Movies» 06.10.2017
  • Holdningskampanjefilm fra Statens Vegvesen ble kåret til «Sølvfilm» 04.07.2017
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Millionskandale har rammet Dansk Reklame Film. Selskapet må tilbakebetale kundene sine ca. 107 millioner norske kroner.
MDN og CAPA lover enda mer priser