• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen

Einar Klomsten (Bennett), Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen
John Berge
28. januar 2014

En stor, omfattende, felles reklamekampanje skal vekke «godfølelsen» rundt det å gå på kino. I ti uker skal kinopublikum forhåpentligvis snakke om store kinoopplevelser.

Det er målet med de i alt tolv små reklamefilmene som er laget for kampanjen «Snakk om store opplevelser» i regi av Fremtidens Kino.

Kampanjen ble presentert for tilstedeværende kinosjefer under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar.

KINOMAGASINET var nektet adgang til arrangementet, men fikk snakke med de ansvarlige bak kampanjen etter presentasjonen.

«Snakk om store opplevelser» starter 18. februar og skal vare i ti uker.

– Responsen var over all forventning, med spontanapplaus og latter, forteller Fremtidens Kino-kampanjeleder, Einar Klomsten, som er markedsrådgiver i reklamebyrået Bennett.

Kinosjefene fikk se filmen «Grethe».

Alle de andre filmene er å se på YouTube allerede.

(Se også noen av dem nedenfor.)

Det er vanlige kinogjengere som i filmene får fortelle en historie hver.

– Filmene er ikke laget for å være morsomme, men sjarmerende, så det var mer latter enn ventet, sier Klomsten.

Totalbudsjettet er på 465.000 kroner, og flere firma gir også støtte via å yte gratistjenester.

Kampanjen får bannerplass på filmweb.no, og gjennomføringen sikres via Monique Sjøberg fra Film & Kino, mens BUG digitaliserer innholdet, og Capa og Media Direct sørger for distribusjon og visning. Selv Bennett yter noen tjenester uten å kreve honorar.

To av de tolv filmene skal vises på kino.

«Snakk om store opplevelser» understøttes av en aktiv sosiale medier-kampanje, hvor publikum oppfordres til å dele bilder fra kinobesøket på instagram, og det er premier å vinne hele veien: kinobilletter, popcornmenyer og iPad Air.

– Hensikten med kampanjen er det at det å gå på kino er mer enn å skulle bare se en film. Det du er med på nå, er mer enn film. Derfor valgte vi å fortelle vanlige folks historier som handler om nettopp dette, de små episodene. Vi ønsker å få folk til å besøke kinoen oftere og fortelle andre om det. Det handler ikke nødvendigvis om film, men opplevelsen av å gå på kino. Vi skal ta magien tilbake, sier Einar Klomsten til KINOMAGASINET.

Klomsten sier han er stolt over å være med på et fellesprosjekt for bransjen.

– Det er en voldsom utvikling, med færre og større aktører. Men fellesutfordringen å få folk på kino tilhører alle, uansett hvilken fløy man tilhører. Det har vært mye arbeid – og det har handlet om å samle bransjen. Det er tydelig at bransjen ikke er vant til å tenke på seg selv som en enhet med felles utfordringer, mener Klomsten.

Kioskjeden Location står bak prosjektet Fremtidens Kino, som startet for tre år siden.

Målet var å samle toneangivende bransjeaktører og løfte bransjen på tvers av intern konkurranse.

Se KINOMAGASINETs mange tidligere artikler om prosjekter fra Fremtidens Kino med å klikke på lenkene nedenfor.

Instagram: #kinopplevelse

Facebook: Kommer.

Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge «Snakk om store opplevelser».
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. januar 2014
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Dette er Fremtidens Kino 30.09.2013
  • Fremtidens kino med nettkjenning 19.11.2013
  • Fremtidens kino prisutdeling 2013 20.11.2013
  • Fremtidens kino: Nye inntektskilder 30.11.2013
  • Fremtidens kino: Råvareprosjektet 03.12.2013
  • Laber interesse for sertifisering av kinoansatte 29.11.2013
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene

admin10. juni 2022
Les mer

Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap

John Berge3. juni 2022
Les mer

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022
  • Lenge å vente til neste Bond-film
    FILMPRODUKSJON30. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap
    KINOBRANSJEN3. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Trailer: Ticket to Paradise
    TRAILER1. juli 2022
  • Lenge å vente til neste Bond-film
    FILMPRODUKSJON30. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinosjefforbundets ærespris 2013
NATO med nye retningslinjer