• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
    • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen

Einar Klomsten (Bennett), Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen
John Berge
28. januar 2014

En stor, omfattende, felles reklamekampanje skal vekke «godfølelsen» rundt det å gå på kino. I ti uker skal kinopublikum forhåpentligvis snakke om store kinoopplevelser.

Det er målet med de i alt tolv små reklamefilmene som er laget for kampanjen «Snakk om store opplevelser» i regi av Fremtidens Kino.

Kampanjen ble presentert for tilstedeværende kinosjefer under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar.

KINOMAGASINET var nektet adgang til arrangementet, men fikk snakke med de ansvarlige bak kampanjen etter presentasjonen.

«Snakk om store opplevelser» starter 18. februar og skal vare i ti uker.

– Responsen var over all forventning, med spontanapplaus og latter, forteller Fremtidens Kino-kampanjeleder, Einar Klomsten, som er markedsrådgiver i reklamebyrået Bennett.

Kinosjefene fikk se filmen «Grethe».

Alle de andre filmene er å se på YouTube allerede.

(Se også noen av dem nedenfor.)

Det er vanlige kinogjengere som i filmene får fortelle en historie hver.

– Filmene er ikke laget for å være morsomme, men sjarmerende, så det var mer latter enn ventet, sier Klomsten.

Totalbudsjettet er på 465.000 kroner, og flere firma gir også støtte via å yte gratistjenester.

Kampanjen får bannerplass på filmweb.no, og gjennomføringen sikres via Monique Sjøberg fra Film & Kino, mens BUG digitaliserer innholdet, og Capa og Media Direct sørger for distribusjon og visning. Selv Bennett yter noen tjenester uten å kreve honorar.

To av de tolv filmene skal vises på kino.

«Snakk om store opplevelser» understøttes av en aktiv sosiale medier-kampanje, hvor publikum oppfordres til å dele bilder fra kinobesøket på instagram, og det er premier å vinne hele veien: kinobilletter, popcornmenyer og iPad Air.

– Hensikten med kampanjen er det at det å gå på kino er mer enn å skulle bare se en film. Det du er med på nå, er mer enn film. Derfor valgte vi å fortelle vanlige folks historier som handler om nettopp dette, de små episodene. Vi ønsker å få folk til å besøke kinoen oftere og fortelle andre om det. Det handler ikke nødvendigvis om film, men opplevelsen av å gå på kino. Vi skal ta magien tilbake, sier Einar Klomsten til KINOMAGASINET.

Klomsten sier han er stolt over å være med på et fellesprosjekt for bransjen.

– Det er en voldsom utvikling, med færre og større aktører. Men fellesutfordringen å få folk på kino tilhører alle, uansett hvilken fløy man tilhører. Det har vært mye arbeid – og det har handlet om å samle bransjen. Det er tydelig at bransjen ikke er vant til å tenke på seg selv som en enhet med felles utfordringer, mener Klomsten.

Kioskjeden Location står bak prosjektet Fremtidens Kino, som startet for tre år siden.

Målet var å samle toneangivende bransjeaktører og løfte bransjen på tvers av intern konkurranse.

Se KINOMAGASINETs mange tidligere artikler om prosjekter fra Fremtidens Kino med å klikke på lenkene nedenfor.

Instagram: #kinopplevelse

Facebook: Kommer.

Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge «Snakk om store opplevelser».
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Dette er Fremtidens Kino 30.09.2013
  • Fremtidens kino med nettkjenning 19.11.2013
  • Fremtidens kino prisutdeling 2013 20.11.2013
  • Fremtidens kino: Nye inntektskilder 30.11.2013
  • Fremtidens kino: Råvareprosjektet 03.12.2013
  • Laber interesse for sertifisering av kinoansatte 29.11.2013
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Gir seg etter femten år på Ski kino

John Berge10. mai 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    ANMELDELSE23. mai 2023
  • Trailer: Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
    TRAILER19. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet Digitalt abonnement skrekk Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Heng på – Stallone tar en ny «Cliffhanger»
    FILMPRODUKSJON2. mai 2023
  • Fort & farlig: Fast & Furious 10
    FILMOMTALE12. mai 2023
  • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
    ANMELDELSE2. mai 2023
  • Viva El Duderino! Et kjært tilbakeblikk på The Big Lebowski
    FILMHISTORIKK15. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    ANMELDELSE23. mai 2023
  • Trailer: Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
    TRAILER19. mai 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinosjefforbundets ærespris 2013
NATO med nye retningslinjer