• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen

Einar Klomsten (Bennett), Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen
John Berge
John Berge
28. januar 2014

En stor, omfattende, felles reklamekampanje skal vekke «godfølelsen» rundt det å gå på kino. I ti uker skal kinopublikum forhåpentligvis snakke om store kinoopplevelser.

Det er målet med de i alt tolv små reklamefilmene som er laget for kampanjen «Snakk om store opplevelser» i regi av Fremtidens Kino.

Kampanjen ble presentert for tilstedeværende kinosjefer under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar.

KINOMAGASINET var nektet adgang til arrangementet, men fikk snakke med de ansvarlige bak kampanjen etter presentasjonen.

«Snakk om store opplevelser» starter 18. februar og skal vare i ti uker.

– Responsen var over all forventning, med spontanapplaus og latter, forteller Fremtidens Kino-kampanjeleder, Einar Klomsten, som er markedsrådgiver i reklamebyrået Bennett.

Kinosjefene fikk se filmen «Grethe».

Alle de andre filmene er å se på YouTube allerede.

(Se også noen av dem nedenfor.)

Det er vanlige kinogjengere som i filmene får fortelle en historie hver.

– Filmene er ikke laget for å være morsomme, men sjarmerende, så det var mer latter enn ventet, sier Klomsten.

Totalbudsjettet er på 465.000 kroner, og flere firma gir også støtte via å yte gratistjenester.

Kampanjen får bannerplass på filmweb.no, og gjennomføringen sikres via Monique Sjøberg fra Film & Kino, mens BUG digitaliserer innholdet, og Capa og Media Direct sørger for distribusjon og visning. Selv Bennett yter noen tjenester uten å kreve honorar.

To av de tolv filmene skal vises på kino.

«Snakk om store opplevelser» understøttes av en aktiv sosiale medier-kampanje, hvor publikum oppfordres til å dele bilder fra kinobesøket på instagram, og det er premier å vinne hele veien: kinobilletter, popcornmenyer og iPad Air.

– Hensikten med kampanjen er det at det å gå på kino er mer enn å skulle bare se en film. Det du er med på nå, er mer enn film. Derfor valgte vi å fortelle vanlige folks historier som handler om nettopp dette, de små episodene. Vi ønsker å få folk til å besøke kinoen oftere og fortelle andre om det. Det handler ikke nødvendigvis om film, men opplevelsen av å gå på kino. Vi skal ta magien tilbake, sier Einar Klomsten til KINOMAGASINET.

Klomsten sier han er stolt over å være med på et fellesprosjekt for bransjen.

– Det er en voldsom utvikling, med færre og større aktører. Men fellesutfordringen å få folk på kino tilhører alle, uansett hvilken fløy man tilhører. Det har vært mye arbeid – og det har handlet om å samle bransjen. Det er tydelig at bransjen ikke er vant til å tenke på seg selv som en enhet med felles utfordringer, mener Klomsten.

Kioskjeden Location står bak prosjektet Fremtidens Kino, som startet for tre år siden.

Målet var å samle toneangivende bransjeaktører og løfte bransjen på tvers av intern konkurranse.

Se KINOMAGASINETs mange tidligere artikler om prosjekter fra Fremtidens Kino med å klikke på lenkene nedenfor.

Instagram: #kinopplevelse

Facebook: Kommer.

Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge «Snakk om store opplevelser».
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. januar 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Dette er Fremtidens Kino 30.09.2013
  • Fremtidens kino med nettkjenning 19.11.2013
  • Fremtidens kino prisutdeling 2013 20.11.2013
  • Fremtidens kino: Nye inntektskilder 30.11.2013
  • Fremtidens kino: Råvareprosjektet 03.12.2013
  • Laber interesse for sertifisering av kinoansatte 29.11.2013
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Rekordvekst for hjemmekinomarkedet i USA i 2020
    VIDEOSTATISTIKK27. januar 2021
  • Warner viser smakebiter av den unike 2021-menyen
    FILMLANSERING27. januar 2021
  • Trailer: The Courier
    TRAILER27. januar 2021
  • Trailer 2: Raya and the Last Dragon
    TRAILER27. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • En av 80-tallets profilerte Bond-piker ble meldt død. Var ikke død likevel. Men er nå «endelig» meldt død.
    DØDSFALL4. januar 2021
  • Rekordvekst for hjemmekinomarkedet i USA i 2020
    VIDEOSTATISTIKK27. januar 2021
  • Warner viser smakebiter av den unike 2021-menyen
    FILMLANSERING27. januar 2021
  • Trailer: The Courier
    TRAILER27. januar 2021
  • Trailer 2: Raya and the Last Dragon
    TRAILER27. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinosjefforbundets ærespris 2013
NATO med nye retningslinjer