• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen

Einar Klomsten (Bennett), Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Opplevelsesfilmer skal vekke kinofølelsen
John Berge
28. januar 2014

En stor, omfattende, felles reklamekampanje skal vekke «godfølelsen» rundt det å gå på kino. I ti uker skal kinopublikum forhåpentligvis snakke om store kinoopplevelser.

Det er målet med de i alt tolv små reklamefilmene som er laget for kampanjen «Snakk om store opplevelser» i regi av Fremtidens Kino.

Kampanjen ble presentert for tilstedeværende kinosjefer under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar.

KINOMAGASINET var nektet adgang til arrangementet, men fikk snakke med de ansvarlige bak kampanjen etter presentasjonen.

«Snakk om store opplevelser» starter 18. februar og skal vare i ti uker.

– Responsen var over all forventning, med spontanapplaus og latter, forteller Fremtidens Kino-kampanjeleder, Einar Klomsten, som er markedsrådgiver i reklamebyrået Bennett.

Kinosjefene fikk se filmen «Grethe».

Alle de andre filmene er å se på YouTube allerede.

(Se også noen av dem nedenfor.)

Det er vanlige kinogjengere som i filmene får fortelle en historie hver.

– Filmene er ikke laget for å være morsomme, men sjarmerende, så det var mer latter enn ventet, sier Klomsten.

Totalbudsjettet er på 465.000 kroner, og flere firma gir også støtte via å yte gratistjenester.

Kampanjen får bannerplass på filmweb.no, og gjennomføringen sikres via Monique Sjøberg fra Film & Kino, mens BUG digitaliserer innholdet, og Capa og Media Direct sørger for distribusjon og visning. Selv Bennett yter noen tjenester uten å kreve honorar.

To av de tolv filmene skal vises på kino.

«Snakk om store opplevelser» understøttes av en aktiv sosiale medier-kampanje, hvor publikum oppfordres til å dele bilder fra kinobesøket på instagram, og det er premier å vinne hele veien: kinobilletter, popcornmenyer og iPad Air.

– Hensikten med kampanjen er det at det å gå på kino er mer enn å skulle bare se en film. Det du er med på nå, er mer enn film. Derfor valgte vi å fortelle vanlige folks historier som handler om nettopp dette, de små episodene. Vi ønsker å få folk til å besøke kinoen oftere og fortelle andre om det. Det handler ikke nødvendigvis om film, men opplevelsen av å gå på kino. Vi skal ta magien tilbake, sier Einar Klomsten til KINOMAGASINET.

Klomsten sier han er stolt over å være med på et fellesprosjekt for bransjen.

– Det er en voldsom utvikling, med færre og større aktører. Men fellesutfordringen å få folk på kino tilhører alle, uansett hvilken fløy man tilhører. Det har vært mye arbeid – og det har handlet om å samle bransjen. Det er tydelig at bransjen ikke er vant til å tenke på seg selv som en enhet med felles utfordringer, mener Klomsten.

Kioskjeden Location står bak prosjektet Fremtidens Kino, som startet for tre år siden.

Målet var å samle toneangivende bransjeaktører og løfte bransjen på tvers av intern konkurranse.

Se KINOMAGASINETs mange tidligere artikler om prosjekter fra Fremtidens Kino med å klikke på lenkene nedenfor.

Instagram: #kinopplevelse

Facebook: Kommer.

Monique Sjøberg (Film & Kino) og Christian Heger (Location) presenterte kampanjen «Snakk om store opplevelser» under Bransjeforum på filmtreffet på Kino Victoria mandag 27. januar. Foto: John Berge «Snakk om store opplevelser».
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Dette er Fremtidens Kino 30.09.2013
  • Fremtidens kino med nettkjenning 19.11.2013
  • Fremtidens kino prisutdeling 2013 20.11.2013
  • Fremtidens kino: Nye inntektskilder 30.11.2013
  • Fremtidens kino: Råvareprosjektet 03.12.2013
  • Laber interesse for sertifisering av kinoansatte 29.11.2013
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider
    STATISTIKK3. januar 2023
  • Anmeldelse: M3GAN
    ANMELDELSE12. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinosjefforbundets ærespris 2013
NATO med nye retningslinjer