
Forbrukerne i de 93 Location-kioskene skal være med og stemme frem nye smaker.
Det er målsetningen til kinokioskjeden Location, som i disse dager lanserer Snacksduellen med påfølgende nettside.
– Vi tester fem snackstyper i fem perioder, fra 1. november 2013, og finner da ut hvem som blir fast i sortimentet, forteller Christian Heger, markedssjef i Location, til KINOMAGASINET.
Selskapet lanserer en responsiv nettside. Først ut er Spicy Nachos (01.11.13–31.01.14). Forbrukerne kommer raskt til nettsiden via QR-koden på begerne.
– Vi har ikke hatt avstemning før, men konkurranser på nett har vi hatt, f.eks i samarbeid med Coca Cola. Det har gitt god effekt og bra respons, sier Heger, som sier Location synes dette er enmorsom måte å teste ut fem forskjellige typer snacks.
– Det er noe nytt å komme med og noe for enhver smak. Vi håper det skal engasjere, sier han.
Som ekstra lokkemiddel overfor forbrukerne trekkes det en vinner som får en Londontur.
Hele kampanjen understøttes av materiell, plakatering osv og reklame på skjermene i kinoene, og selvsagt det obligatoriske aktive bruk av Facebook.
De andre smakene man kan stemme på er Taco Sour-Cream, Spicy Paprika, Drill-skruer og Chili-Bacon. Avstemningen vil vare helt frem til våren 2015.
Klassikeren i kinokiosken er selvsagt popcorn.
– Popcorn er det hvite gullet, sier kjedesjef Oddvar Engan. Andre faste smaker er Sourcreamsnacks, Fullkornsnacks, Sørlandschips og Baconsnacks.
Facebook
RSS