
Don't Tell Me The Boy Was Mad
Basert på historien om journalisten Jose Antonio Gurriaran som ble delvis lam etter et bombeangrep i Madrid i 1981.
Premiere: 08.07.2016
Distributør: Storytelling
20 kinoer setter opp det rørende dramaet Don’t Tell Me The Boy Was Mad.
– Denne filmen er svært aktuell, interessant og ganske så hjerteskjærende, mener programdirektør Christin Berg hos Nordisk Film Kino.
– Jeg hadde blitt superglad om filmen hadde nådd et bredt et bredt publikum. Dette er på ingen måte en vanskelig tilgjengelig film, men en film som treffer hjerte og sjel på en smart måte. Tommel opp for denne filmen!
Lars Fuglevik, programsjef hos SF Kino, mener også det er en god film.
– Men den er liten – og jeg er redd den kommer på litt feil tid – og at det ikke blir så lett for den å finne sitt publikum. Vi kjører den opp i første omgang i Sandvika og på Ski, så får vi se hvordan det legger seg til for en utvidet booking etter hvert.
– Hvordan har dere gjort den kjent?
– Den markedsføres i all hovedsak via nettsiden/nyhetsbrev.
Elisabeth Rønning, daglig leder hos Storytelling Media AS, står bak lanseringen.
Hun forteller det ble ca. 20 kinoer som valgte å sette den opp til premieren 8. juli 2016.
– I sommermånedene er det utrolig vanskelig å sette besøksmål, spesielt på denne type film, så målet kontra virkelighet blir nok to forskjellige ting. Håper selvfølgelig på gode tall og dårlig vær.
– Hvordan har dere markedsført den?
– Vi har kjørt litt lokal markedsføring for filmen og litt sosiale medier og annonsering hos KINOMAGASINET print og nett. Vi har med andre ord vært veldig forsiktig, sier Rønning.

Facebook
RSS