
Rett før nyttår 2019 ble Lillehammer kinos egen applikasjon lansert i App Store og Google Play Store.
– Vi er utrolig stolte over at vi endelig kan lansere vår splitter nye app, skriver kinosjef Clarissa Bergh på Facebook-sidene til kinoen.
Kinoen kan ellers melde om et rekordår i 2018, med 139.225 solgte kinobilletter. Det er 6.000 flere solgte på ett år enn Lillehammer kino noensinne har hatt tidligere.

Clarissa Bergh er ny sjef for Lillehammer kino. Foto: Privat.
Fra før av har Filmgrail, via samarbeidspartner CAPA, levert kinoapper til Bergen kino (des. 2016), Edda kino (aug. 2017), Trondheim kino (okt. 2017) og Aurora kino IKS (nov. 2017).
I 2018 kom også Fredrikstad kino og nye Bryne kino med som app-partnere.
CAPA Kinoreklame AS markedsfører applikasjonen, mens utviklingen skjer i regi av Filmgrail.
– Det viktigste vi ser er at folk åpner appen og bruker den oftere enn bare når de skal kjøpe kinobilletter. Det viktigste målet med appen er jo å gi inspirasjon, slik at folk kan lese omtaler og se hva andre har sett på kino, har Jan Tore Kristiansen, administrerende direktør i CAPA Kinoreklame AS, tidligere uttalt til KINOMAGASINET.

Adm. direktør Jan Tore Kristiansen i CAPA Kinoreklame. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Facebook
RSS