
ODEON kino bruker muligheten i en travel førjulstid til å reklamere for kinoene sine.
Jon Einar Sivertsen, Head of commercial performance – Northern Europe at Odeon Cinemas Group, forteller til KINOMAGASINET at kinokjeden har salgsstand på kjøpesenteret Oslo City i uke 49.
– Vi opplever stadig at nye gjester ikke har vært hos oss selv etter fire år i Oslo, så å snakke om kinoen andre steder enn våre egne kanaler hjelper da for å gjøre kinoen kjent, sier Sivertsen.
Han mener at spesielt nå før jul er det aktuelt med gavekortsalg på kjøpesenter, da det er mange som er på gaveshopping og gavekort på kino er en presang som er lett å gi bort, enten som en ren gave eller med en avtale om å gå sammen på kino.
– Fordelen med kino er at det er lett å prate om opplevelsen i ettertid så har man gavekort budsjett på 2-300 kroner er det et glimrende produkt, mener Sivertsen.
Etter Oslo City-runden er over flyttes standen til ODEON Oslo på Storo.

Jon Einar Sivertsen, Head of commercial performance – Northern Europe at Odeon Cinemas Group, på kontoret i Oslo sentrum. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
ODEON kino har også i flere år kjørt kampanjer via nettkonseptet Let’s Deal, med gode rabatter.
– Let’s Deal har vi kjørt i flere runder og er godt fornøyd med. Vi selger bra med billetter, men går ikke ute med tallene i detaljer. Det er først og fremst kommunikasjonen ut til flere målgrupper som er viktig her, i tillegg til at det tilfredsstiller de mer pris-sensitive gjestene, sier Sivertsen.
– Har dere en ny forbrukerundersøkelse i 2022 med hensyn til kjennskap til navnet ODEON kino?
– Vi følger merkevarekjennskapen fortløpende. Den er økt i de regioner vi har kino fra rundt 10 prosent da vi åpnet den første kinoen i 2018 – til 70 prosent nå. Det er vi godt fornøyd med. Vi er noe lavere for landet sett under ett, men det er mer naturlig da vi ikke har kinoer i store deler av Norge, sier Sivertsen.

ODEON kino har salgsstand på kjøpesenteret Oslo City i uke 49. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Facebook
RSS