
Vingummi – etter britisk originaloppskrift – er kinosommerens store kiosknyhet, mener Candy People.
«80 g i en perfekt størrelse og til riktig pris!» skriver godterileverandøren til kinokundene sine.
Original Winegum er tilgjengelig nå via Engrospartner og eksklusiv og presentert kun for kinoene, forteller adm. direktør Tommy Wikmark i Candy People Norway AS til KINOMAGASINET.
Det skal satses stort på produktet. Det skal lages en reklamefilm som skal vises sosiale medier, hvor Candy People Norwayer størst i bransjen i Norge på Instagram.
– Hva koster herligheten?
– Prisen bestemmer kinoene, men vi regner med de vil ligge på samme pris som de andre 80 gram posene fra oss, sier Wikmark.
Som en del av markedsføringsplanen skal også 100 såkalte «influensere» (nymotens ord for «bloggere. Red. anm.= som promoterer produktet i løpet av høsten og at det selges på kino.
Wikmark poengterer at de siste årene har blant annet Basset’s endret oppskriften på sine originale vingummi. I Facebookgrupper og på ulike forum samt på YouTube diskuteres den nye oppskriften heftig, og flere kjente bloggere har «dømt» de nye variantene og etterlyst originalen.
Candy People mener de nå har funnet frem til den klassiske vingummioppskrift, som gir perfekt tyggemotstand, og mener dette er en klassiker med en herlig blanding av fruktige smaker.
Facebook
RSS