• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Ny giv for CAPA

Christel Schultz er salgssjef i CAPA Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Ny giv for CAPA
John Berge
John Berge
14. mars 2014

Under filmtreffet på Victoria Kino 10.–12. mars 2014 ble det avholdt Leverandørforum. Her presenterte firmaene JB Forlag (Kinomagasinet), Videvox, Unique Cinema Systems og CAPA nyheter. Kinomagasinet presenterer foredragene fortløpende. Først ut er CAPA.

Den nye konstituerte direktøren for Capa Norge, Ted Johansson, introduserte seg for bransjen under Leverandørforumet på siste filmtreff.

Ted Johansson er til daglig adm. direktør for SF Media AB i Stockholm, og vil tilbringe noen dager hver uke på Capas Oslo-kontor i en overgangsperiode, mens selskapet begynner jakten på en ny, fast ansatt adm. direktør.

Etter en kort introduksjon, overlot Johansson presentasjonen overfor bransjen til Ragnhild Fanuelsen (regionssjef) og Espen Strand Henriksen (Commercial Solutions Manager).

Ragnhild Fanuelsen startet med å si at det finnes ikke noe bedre enn å gå inn i en sal og bli underholdt.

– Jeg vil påstå at dette reflekteres hos Capa. Ja, vi er selgere – men vi er opptatt av kino og innholdet som vises. Vi snakker om kinofilmer hver eneste dag på jobb og vi vil få annonsørene til å dele den gode følelsen. Vi anerkjenner at vi ikke eier mediet, og selv om vi ikke er markedsleder vil vi fremstå som profesjonelle og dyktige. Capa ønsker å bli bedre kjent med dere, vi har samme agenda, vi ønsker flere på kino, sa hun, og viste frem dokumentasjon på folk har ikke noe imot reklame … på kino.

Espen Strand Henriksen fulgte opp med å slå fast at «vi vet nøyaktig hvor mange som opplever mediet, men vi vet ikke hvem de er».

I samarbeid med TNS Gallup har Capa benyttet seg av det de kaller Filmmonitoren. Her er det 1.500 respondenter som svarer nøyaktig.

Det er tre hovedmålgrupper for kinoreklame, ifølge Capa: Prime 25-50-åringer, ungdom og familie.

– Både annonsører og kinopublikum forventer mer enn kun reklamefilm. Også i kinosalen – uansett hvor sjarmerende reklamene er laget. Den dårlige nyheter er at 30 sekunders reklamespotten er ikke like store som tidligere. Fra å snakke til noen, skal man nå snakke med noen. Den gode nyheten er at vårt medie er bygget for å passe den nye verden. Kinoene har et fysisk bygg som har fantastisk innhold og kan spille på alle sansene, sa Capa-duoen.

Capa poengterte også at de jobber med å utvikle nye produkter – sampling, eventer og Fluxbox.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
14. mars 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014
  • Bransjeveteranen Klingberg slutter 08.11.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021
  • Praktbok om Raging Bull – ansett som en av verdens beste filmer
    FILMHISTORIKK14. januar 2021
  • Netflix med en flom av nye filmer. 71 nye filmer lanseres i 2021
    VOD (KLIKKEFILM)13. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021
  • Praktbok om Raging Bull – ansett som en av verdens beste filmer
    FILMHISTORIKK14. januar 2021
  • Netflix med en flom av nye filmer. 71 nye filmer lanseres i 2021
    VOD (KLIKKEFILM)13. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Flavo på CinemaCon
Dolby Atmos også for Sony-projektorer