• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Ny avtale mellom Location og SF

Publikum i salen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Ny avtale mellom Location og SF
John Berge
25. juni 2015

BARCELONA: Kioskkjeden Location og Norges nest største kinokjede, SF Kino, har inngått en avtale som varer ut 2018. Det innebærer også at Coca-Cola og deres ulike drikker fortsatt er det profilerte varemerket.

Det opplyste adm. direktør Oddvar Engan i Location og adm. direktør Ivar Halstvedt i SF Kino under et intervju med KINOMAGASINET onsdag 24. juni 2015, under kinobransjens storstevne, CineEurope i Barcelona.

– Det har vært en god prosess, med flittig bruk av kalkulatoren og telefonen! medgir Engan.

– Dette er faktisk første gang vi møtes etter at avtalen ble ferdigforhandlet og vi underskriver den derfor i dag. Location er veldig fornøyd med å samarbeide med SF Kino, som er en fremoverlent kjede. De lykkes bra nå på nykinoen på Sotra og Ski, legger han til.

Halstvedt sier at han synes det er moro at Location klarer å beholde sin relevans i en skiftende tid. Det er ulike grossistforhold i de ulike landene hvor morselskapet til SF Kino, Nordic Cinema Group (NCG), opererer.

Location hadde fått beskjed fra NCG om at kjeden etter 2016 selv ville stå for sine innkjøp av drikkevarer.

– Men totalpakken som Location klarte å gi oss var isolert sett en bedre «deal» for oss enn om vi skulle kjøpe drikkevarene selv for det norske markedet, forklarer Halstvedt.

Etter at Location mistet den faste avtalen med Nordisk Film Kino fra 1. januar 2015, var det essensielt at det trondheimsbaserte selskapet sikret seg en fast avtale med SF Kino for å sikre videre drift av selskapet. Og SF-avtalen er til å leve med.

– Det er gitt betingelser som begge parter er fornøyd med, sier Oddvar Engan i Location.

Aleksander Hedenstad, Senior Manager National & Key Accounts, i Coca-Cola Enterprises sier i en kommentar at han er veldig fornøyd med at avtalen mellom Location og SF Kino videreføres, og at Coca-Cola er meget tilfreds med løsningen som sikrer varemerket eksklusiv plass i kinokioskene som Location leverer til. Hedenstad sier at selskapet leverer direkte til Nordisk Film Kino.

I årene 1998–2012 var det Ringnes som hadde fast avtale med Location, og Pepsi var da den foretrukne coladrikken i kinokioskene.

– Vi styrer sortimentet i samarbeid med kjedene. Utfordringen er plassen, sier Engan.

– Jeg blir ofte kontaktet av folk som sier de har et fantastisk produkt. Kan vi teste det ut? Ja, sier jeg. Ta kontakt med Location. Er det interessante produkter har de ofte vært i sortimentet kort tid etterpå. Det har aldri vært et problem, sier Halstvedt.

Aleksander Hedenstad Adm. direktør Oddvar Engan i Location og adm. direktør Ivar Halstvedt i SF Kino skrev under en ny samarbeidsavtale under CineEurope i Barcelona onsdag 24. juni 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
25. juni 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location med nettbutikk 12.03.2015
  • Location forbedrer kundeopplevelsen 04.12.2014
  • Oddvar Engan skal lede Location videre 25.08.2014
  • Nicolai Martens forlater Location 25.08.2014
  • Oslo Kino bryter med Location 24.05.2014
  • Location oppsummerer 2013 05.01.2014
  • Location: 20 millioner i utbytte siste tre år 09.11.2013
  • Locations markedssjef: «Kinoene må tenke nytt» 08.10.2013
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider
    STATISTIKK3. januar 2023
  • Anmeldelse: M3GAN
    ANMELDELSE12. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Klare for smakstilsatt popcorn
Gilde vant årets andre sølvfilm