• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Ny avtale mellom KA og MDN

NEI TIL NETTKINO FRA HAMAR KINO: Espen Jørgensen fra Hamar Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Ny avtale mellom KA og MDN
John Berge
12. november 2015

KinoAlliansen (KA) er en forretningsallianse for kinobedrifter, dannet med det formål å fremforhandle forretningsavtaler og oppnå stordriftsfordeler for medlemmene. Alliansen ble etablert våren 2003 og som medlemmer i alliansen kan opptas frittstående, ikke kjedetilknyttede kinobedrifter med mer enn 30.000 besøk per år. Antall medlemmer og det kinobesøket de representerer, har vært relativt stabilt i de elleve årene Alliansen har eksistert og står nå for 15 % av det norske kinobesøket (1,78 mill. i 2013) noe som gjør Alliansen til den tredje største aktøren i Norge.

Geir Hammerø, Molde kino og Erik Jørgensen, Fram Kino Bodø var initiativtagerne til Alliansen og Hammerø var Alliansens første styreleder.

KA har utover kinoreklame oppnådd stordriftsfordeler gjennom andre større avtaler. Eksempler på slike avtaler er innkjøpsavtale om kjøp av lamper og filtre til kinomaskiner, lobbyreklame, avtale om opptrykk av billetter, innkjøpsavtale kioskvarer, billettformidling gjennom Filmweb.

I tillegg har KA et eget markedsråd som utformer ulike markedskampanjer som medlemmene kan gå sammen om å gjennomføre. KA er også representert ved filmleieforhandlinger.

Kinoalliansen består per 2015 av følgende kinoer: Bodø, Egersund, Elverum, Førde, Gjøvik, Hamar, Harstad, Karmøy, Kongsberg, Kongsvinger, Larvik, Lillehammer, Lørenskog, Mo i Rana, Molde, Mosjøen, Namsos, Porsgrunn, Sogndal, Steinkjer, Stord, Ullensaker, Voss og Årnes

Interessesammenslutningen KinoAlliansen (KA) og Media Direct Norge (MDN) har inngått en ny seksårig avtale om levering av kinoreklame.

– Det stemmer at vi har fornyet avtalen med Media Direct Norge, forteller styreleder Espen Jørgensen i KinoAlliansen til KINOMAGASINET.

Jørgensen er til daglig kinosjef på Hamar.

Media Direct Norge har inngått en avtale om levering av reklame for alle kinoene i Kinoalliansen frem til 31.12.2021.

KinoAlliansen (KA) er en forretningsallianse for kinobedrifter, dannet med det formål å fremforhandle forretningsavtaler og oppnå stordriftsfordeler for medlemmene. Alliansen ble etablert våren 2003 og som medlemmer i alliansen kan opptas frittstående, ikke kjedetilknyttede kinobedrifter med mer enn 30.000 besøk per år.

– Noe av hensikten da vi dannet KA var å få koordinert kinoreklame. Så vi har hatt en avtale hele tiden med MDN, sier Jørgensen.

– Var dere i dialog også med CAPA Kinoreklame?

– Ja, vi var i forhandlinger med begge. De leverte hvert sitt anbud. MDN hadde det beste tilbudet med hensyn til vilkårene vi fikk. Men det var ikke så stor forskjell i nivået, sier Jørgensen.

– Dette er en meget viktig avtale for MDN. Avtalen med KinoAlliansen vil være sentral i vår og våre eieres strategi for å opprettholde posisjonen som markedsleder i Norge på kinoreklame sier administrende direktør Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge til KINOMAGASINET.

– Vi har samarbeidet meget godt med Kinoalliansen i snart ti år og gleder oss til å videreutvikle det gode samarbeidet i årene som kommer.

KINOMAGASINET.no © Drammensgutten Bjørn Erling Ottersen har ledet Media Direct Norge (MDN) helt siden 1. januar 1989. Han stortrives fortsatt og tror Oslo-flyttingen bare bringer med seg positive effekter. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
12. november 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Kinoalliansen på tur til Roma 05.11.2014
  • Kinoalliansen er på offensiven 10.10.2014
  • Kinoalliansen valgte Videvox 29.01.2014
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Nova Kinosenter modernisert
Lyngdal fikk Atmos til Mockingjay – Part 2