• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

STATISTIKK

Nordisk håper på over 330.000 besøkende

Markedskoordinator Cecilie Langfeldt Lønn i Nordisk Film Distribusjon AS. Foto: Sigurd Moe Hetland ©
Nordisk håper på over 330.000 besøkende
John Berge
19. november 2015

Den fjerde og siste The Hunger Games-filmen er nå lansert. Distributøren håper på like godt besøk som på forrige film.

Ifølge Nordisk Film Distribusjon AS var besøkstallene på de tre første filmene i Norge dette:

The Hunger Games (23.03.2012): 251.064

The Hunger Games: Catching Fire (20.11.2013): 345.687

The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 (19.11.2014): 337.079

The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (18.11.2015): Ukjent.

– Hvordan er lanseringen denne gang kontra de tre andre?

– Dette er jo siste filmen. Vi vet at kjennskapen til franchisen er veldig høy, så mye av fokuset har naturlig nok ligget på å få publikum giret til den store finalen i The Hunger Games-serien, forteller markedskoordinator Cecilie Langfeldt Lønn i Nordisk Film Distribusjon AS.

– Vi er heldige å ha med oss en stor fanbase som vi ved alle The Hunger Games-lanseringer jobber mye med å aktivere på ulike plattformer. Samtidig har vi jobbet litt med katalogen av Blu-ray, DVD og TVOD og sørget for at de tre tidligere filmene er godt synlige hos de ulike kundene våre. Konkurransemessig er det jo fremdeles SPECTRE som går veldig bra på kino og som vi nok kjemper litt om sal-kapasiteten på der ute hos kinoene, men vi har troen på at vi totalt sett ender opp på samme besøkstall som Mockingjay – Part 1.

– Hva var opplegget på premierekvelden på Colosseum Kino i Oslo?

– Vi liker å gjøre litt stas på disse premierene, og forsøker å lage dette til en festkveld for fansen. Vi har på tidligere filmer både hatt besøk av skuespillerne, catwalk på rød løper med kostymer og danseshow inne i salen. I år har vi jobbet med både Poprommet musikkskole og Just Dance showgruppe, som både sang og danset for publikum. I tillegg gjennomførte vi en live quiz inne i salen med 50 deltakere hvor vinneren stakk avgårde med en tur for to til New York og billetter til nyåpnede Hunger Games Exhibition. Det ble veldig godt tatt i mot!

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
STATISTIKK
19. november 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Episk avslutning av The Hunger Games-serien 18.11.2015
  • Bedre enn forventet for tredje Hunger Games 25.11.2014
  • En tredje The Hunger Games-suksess i sikte 19.11.2014
  • Mer alvor og mer action i The Hunger Games 17.11.2014
  • Over 500 i kø for «Hunger Games»-billetter 03.11.2013
  • Besøk fra Hollywood på «The Hunger Games» 01.11.2013
  • «Hunger Games 2» først i Norge 26.07.2013

Siste saker fra STATISTIKK

Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter

John Berge23. januar 2023
Les mer

Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider

John Berge3. januar 2023
Les mer

Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder

admin2. januar 2023
Les mer

Avatar: The Way of Water som ventet til topps

John Berge19. desember 2022
Les mer

Dårligere kinodag i 2022 enn 2021. Men ny Prøysen-filmatisering satte rekord.

John Berge8. november 2022
Les mer

Titina skamroses, men fikk en rolig kinoåpning

admin24. oktober 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

10.000 har sett Amerikareisa på én uke
Sjanseløst ektepardrama på kino