
Den fjerde og siste The Hunger Games-filmen er nå lansert. Distributøren håper på like godt besøk som på forrige film.
Ifølge Nordisk Film Distribusjon AS var besøkstallene på de tre første filmene i Norge dette:
The Hunger Games (23.03.2012): 251.064
The Hunger Games: Catching Fire (20.11.2013): 345.687
The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 (19.11.2014): 337.079
The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (18.11.2015): Ukjent.
– Hvordan er lanseringen denne gang kontra de tre andre?
– Dette er jo siste filmen. Vi vet at kjennskapen til franchisen er veldig høy, så mye av fokuset har naturlig nok ligget på å få publikum giret til den store finalen i The Hunger Games-serien, forteller markedskoordinator Cecilie Langfeldt Lønn i Nordisk Film Distribusjon AS.
– Vi er heldige å ha med oss en stor fanbase som vi ved alle The Hunger Games-lanseringer jobber mye med å aktivere på ulike plattformer. Samtidig har vi jobbet litt med katalogen av Blu-ray, DVD og TVOD og sørget for at de tre tidligere filmene er godt synlige hos de ulike kundene våre. Konkurransemessig er det jo fremdeles SPECTRE som går veldig bra på kino og som vi nok kjemper litt om sal-kapasiteten på der ute hos kinoene, men vi har troen på at vi totalt sett ender opp på samme besøkstall som Mockingjay – Part 1.
– Hva var opplegget på premierekvelden på Colosseum Kino i Oslo?
– Vi liker å gjøre litt stas på disse premierene, og forsøker å lage dette til en festkveld for fansen. Vi har på tidligere filmer både hatt besøk av skuespillerne, catwalk på rød løper med kostymer og danseshow inne i salen. I år har vi jobbet med både Poprommet musikkskole og Just Dance showgruppe, som både sang og danset for publikum. I tillegg gjennomførte vi en live quiz inne i salen med 50 deltakere hvor vinneren stakk avgårde med en tur for to til New York og billetter til nyåpnede Hunger Games Exhibition. Det ble veldig godt tatt i mot!
Facebook
RSS